Go Outdoors
De buitensportdochter van JD Sports, Go Outdoors, met 90 winkels in het Verenigd Koninkrijk, heeft bij de opening van een nieuwe winkel in het Britse York zijn Go Fit Station in gebruik genomen, een nieuwe installatie die schoenadvies op maat te geeft. Dit door middel van een 3D-voetscan en ‘loopanalyse’. Shoppers gaan hiervoor op een dynamische drukplaat staan en lopen een stukje, zodat de benodigde data verzameld kan worden. Op basis daarvan krijgen zij advies over het type, de stijl en de maat hardloopschoenen dat hen het beste past.
Sephora
In Azië zijn digitale kiosks (lees: moderne verkoopautomaten) al gemeengoed voor een keur aan producten. In het westen blijft het veelal beperkt tot snacks en dranken. Beautymerk Sephora ziet echter kansen, en opende afgelopen maand de eerste Sephora Kiosk in de boekwinkel van de universiteit van Toronto (Canada). Sephora biedt in het verkoopautomaat een productselectie die gemaakt wordt op basis van ‘viraliteit’, best verkopende producten en spulletjes die consumenten onmiddellijk nodig hebben. Het stelt ermee in te spelen op...
Go Outdoors
De buitensportdochter van JD Sports, Go Outdoors, met 90 winkels in het Verenigd Koninkrijk, heeft bij de opening van een nieuwe winkel in het Britse York zijn Go Fit Station in gebruik genomen, een nieuwe installatie die schoenadvies op maat te geeft. Dit door middel van een 3D-voetscan en ‘loopanalyse’. Shoppers gaan hiervoor op een dynamische drukplaat staan en lopen een stukje, zodat de benodigde data verzameld kan worden. Op basis daarvan krijgen zij advies over het type, de stijl en de maat hardloopschoenen dat hen het beste past.
Sephora
In Azië zijn digitale kiosks (lees: moderne verkoopautomaten) al gemeengoed voor een keur aan producten. In het westen blijft het veelal beperkt tot snacks en dranken. Beautymerk Sephora ziet echter kansen, en opende afgelopen maand de eerste Sephora Kiosk in de boekwinkel van de universiteit van Toronto (Canada). Sephora biedt in het verkoopautomaat een productselectie die gemaakt wordt op basis van ‘viraliteit’, best verkopende producten en spulletjes die consumenten onmiddellijk nodig hebben. Het stelt ermee in te spelen op ‘verkennen, ontdekken en voldoen aan behoefte aan beauty(producten) in het moment’.
Shein
Om zijn herfst-wintercollecties in de spotlights te zetten, organiseert Shein een ‘shoppable’ livestream modeshow. Onder de noemer ‘Shein Live: Front Row’ kunnen online shoppers via Facebook, X, YouTube en Instagram meegenieten – en kopen, want de getoonde kleding is direct aan te schaffen in de Shein-app. Om de 90 minuten durende show aantrekkelijk te maken, worden influencer Renee Ariel and tv-presentatrice Julissa Bermudez ingeschakeld als hostst, en doen klanten van Shein dienst als modellen.
RetailTrends organiseert dit jaar de zevende editie van What's Next in Retail Tech. Onder andere Gordon Smit (Global IT Director van Hunkemöller) komt vertellen over de technologische innovatie binnen zijn bedrijf, trendwatcher Richard van Hooijdonk deelt een kijkje in de toekomst en China tech expert Ed Sander neemt de bezoekers mee in de wereld van Temu. Voor meer informatie, check de website van het evenement: What's Next in Retail Tech 2024.