Van De Zotte verwacht omzetverdubbeling

Van De Zotte verwacht omzetverdubbeling

“Ik denk dat we richting de 3 ton gaan dit jaar", aldus Joeri Hottentot tegen RetailTrends.

Startup Van De Zotte verwacht aan het eind van dit jaar zijn omzet ruim verdubbeld te hebben vergeleken met vorig jaar. Ook breidt het parfummerk zijn assortiment uit.

“We groeien”, zegt Van De Zotte-oprichter Joeri Hottentot tegen RetailTrends. Voor dit jaar verwacht hij een omzet die ‘ruim is verdubbeld ten opzichte van vorig jaar’: “Ik denk dat we richting de 3 ton gaan dit jaar.”

De startup wil graag ‘steady en kwalitatief’ groeien. “Ik ben begonnen met 400 euro, zonder meerjarenplan en heb geen externe financiering gehad. Stel dat ik een investering zou krijgen van 1,5 miljoen, dan zou ik niet eens weten wat ik ermee zou moeten”, aldus Hottentot. Het lijkt hem ‘waanzinnig’ als veel mensen zijn producten kennen, maar wil vooral dat de ‘magie van het product’ behouden blijft. 

Het parfummerk verkoopt geuren die een eerbetoon brengen aan het Nederlands erfgoed. Van het wad, de molens, de polder tot de wildernis van de Veluwe. Sinds kort verkoopt het merk ook soapbars in dezelfde geuren en binnenkort komen daar ook geurstokjes bij, aldus de oprichter.

Hottentot creëerde in 2018 zijn eerste parfum als luxe souvenir dat het verhaal van de molens vertelt. Inmiddels is Van De Zotte uitgegroeid tot een parfummerk. Naast de eigen webshop liggen zijn parfums ook in 60 winkels in Nederland, Italië en ook Saoedi-Arabië. 

Meer lezen over dit Nederlandse parfummerk dat een ode brengt aan het Nederlands erfgoed? Hier lees je meer over de startup van deze maand.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;

✅ net als 45.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ minimaal 50% korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!