Van De Zotte verwacht omzetverdubbeling
Gepubliceerd op 30 september 2024 om 16:03
Startup Van De Zotte verwacht aan het eind van dit jaar zijn omzet ruim verdubbeld te hebben vergeleken met vorig jaar. Ook breidt het parfummerk zijn assortiment uit.
“We groeien”, zegt Van De Zotte-oprichter Joeri Hottentot tegen RetailTrends. Voor dit jaar verwacht hij een omzet die ‘ruim is verdubbeld ten opzichte van vorig jaar’: “Ik denk dat we richting de 3 ton gaan dit jaar.”
De startup wil graag ‘steady en kwalitatief’ groeien. “Ik ben begonnen met 400 euro, zonder meerjarenplan en heb geen externe financiering gehad. Stel dat ik een investering zou krijgen van 1,5 miljoen, dan zou ik niet eens weten wat ik ermee zou moeten”, aldus Hottentot. Het lijkt hem ‘waanzinnig’ als veel mensen zijn producten kennen, maar wil vooral dat de ‘magie van het product’ behouden blijft.
Het parfummerk verkoopt geuren die een eerbetoon brengen aan het Nederlands erfgoed. Van het wad, de molens, de polder tot de wildernis van de Veluwe. Sinds kort verkoopt het merk ook soapbars in dezelfde geuren en binnenkort komen daar ook geurstokjes bij, aldus de oprichter.
Hottentot creëerde in 2018 zijn eerste parfum als luxe souvenir dat het verhaal van de molens vertelt. Inmiddels is Van De Zotte uitgegroeid tot een parfummerk. Naast de eigen webshop liggen zijn parfums ook in 60 winkels in Nederland, Italië en ook Saoedi-Arabië.
Meer lezen over dit Nederlandse parfummerk dat een ode brengt aan het Nederlands erfgoed? Hier lees je meer over de startup van deze maand.