Moeder Louis Vuitton koopt invloed bij Moncler

Moeder Louis Vuitton koopt invloed bij Moncler

LVMH, het moederbedrijf van Louis Vuitton, heeft indirect invloed gekocht bij modemerk Moncler. Het is de bedoeling dat het luxemodehuis met de gekochte aandelen zijn grip op het modemerk kan verstevigen.

LVMH koopt een belang van 10 procent in Double R. Dit bedrijf van de topman van Moncler, heeft zelf weer 16 procent van de aandelen van het Italiaanse modemerk. Het belang van LVMH kan worden opgehoogd tot 22 procent, zo melden verschillende buitenlandse media, waaronder Reuters.

Bernard Arnault, de rijkste man ter wereld en topman van LVMH, stelt in een statement dat hij ‘de onafhankelijkheid van Moncler als merk aanmoedigt’. Toch heeft hij door de laatste transactie van aandelen wel zeggenschap gekregen door middel van 1 zetel in de Raad van Bestuur. Ook zal deze nieuwe geldinjectie ervoor zorgen dat de positie van Remo Ruffini, de ceo van Moncler, wordt versterkt.

Moncler is 1 van de populairste modemerken ter wereld. In de Lyst-Index staat het merk steevast hoog genoteerd. Zo is het in de afgelopen 2 jaar niet buiten de top-10 van meest populaire modemerken gevallen. Het bedrijf draaide een goed jaar en zag zijn omzet in de afgelopen periode met dubbele cijfers toenemen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!