Levi Strauss overweegt merk Dockers te verkopen

Levi Strauss overweegt merk Dockers te verkopen

Levi Strauss overweegt het merk Dockers te verkopen. Dat meldde het bedrijf bij de presentatie van de cijfers over het derde kwartaal.

Dockers, vooral bekend om zijn chino's, zag de omzet vergeleken met een jaar eerder met 15 procent teruglopen. Het merk is goed voor zo'n 5 procent van de totale omzet van Levi Strauss, dat het vooral van Levi's moet hebben. 

De omzet van Levi Strauss kwam in het derde kwartaal op ruim 1,5 miljard dollar uit (1,4 miljard euro). Dat was iets meer dan in dezelfde periode vorig jaar. De nettowinst daalde van omgerekend 19 naar 9 miljoen euro.

De aandacht moet de komende tijd nog meer uitgaan naar hoofdmerk Levi's, vindt ceo Michel Gass. Dat wordt onder meer benadrukt met een nieuwe campagne waarin popster Beyonce haar opwachting maakt. De omzet van het merk Levi's steeg met 5 procent, de sterkste groei in 2 jaar. Dat was vooral te danken aan het direct-to-consumer-kanaal, dat met 10 procent groeide.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!