De hardlooptempel van Philos

De hardlooptempel van Philos

Hardloopmerk Philos opende onlangs zijn eerste winkel ooit, in Amsterdam. Midden in de stad aan Spiegelgracht 21 zit de ‘Temple of Running’. 


Volgens het sportmerk viel de keuze op de hoofdstad vanwege de ‘prachtige omgeving’ en de ‘sterke hardloopgemeenschap’. Ook droeg het ‘progressieve karakter van de stad’ bij aan die keuze.

Tekst loopt door onder het beeld.

Philos werd bedacht na een persoonlijke ervaring van oprichter en directeur Greg Rosborough. Hij was een succesvol modeontwerper in New York. Zijn passie voor hardlopen bracht hem naar het Griekse Athene. Tijdens een vroege ochtendrun in het oude Panatheniac Stadium werd hij verbonden met de rijke geschiedenis van hardlopen. Het idee voor Philos was geboren: een merk dat hardlopen benadert als een ‘eeuwenoude en universele expressie’. 


“Hardlopen is veel meer dan een fysieke activiteit. Het is een oude, natuurlijke en...

Hardloopmerk Philos opende onlangs zijn eerste winkel ooit, in Amsterdam. Midden in de stad aan Spiegelgracht 21 zit de ‘Temple of Running’. 


Volgens het sportmerk viel de keuze op de hoofdstad vanwege de ‘prachtige omgeving’ en de ‘sterke hardloopgemeenschap’. Ook droeg het ‘progressieve karakter van de stad’ bij aan die keuze.

Tekst loopt door onder het beeld.

Philos Store 5

Philos werd bedacht na een persoonlijke ervaring van oprichter en directeur Greg Rosborough. Hij was een succesvol modeontwerper in New York. Zijn passie voor hardlopen bracht hem naar het Griekse Athene. Tijdens een vroege ochtendrun in het oude Panatheniac Stadium werd hij verbonden met de rijke geschiedenis van hardlopen. Het idee voor Philos was geboren: een merk dat hardlopen benadert als een ‘eeuwenoude en universele expressie’. 


“Hardlopen is veel meer dan een fysieke activiteit. Het is een oude, natuurlijke en intuïtieve vorm van menselijke expressie. Ik wilde een merk creëren dat deze diepere, meer betekenisvolle kant van hardlopen omarmt”, aldus Rosborough.

Tekst loopt door onder de beelden. 

Philos Running Store 1

Philos Store 4
Samen met Sophie Nordenhed, mede-oprichter en strateeg, gaf hij Philos verder vorm. Nordenhed is een marathonloper met een achtergrond in communitybuilding.

Het Griekse tempelgevoel keert ook terug in de eerste winkel van Philos. Zo zijn er klassieke Griekse pilaren te vinden en standbeelden. Ook de ronde bogen doen tempelachtig aan. Het kleurenpalet is sereen, esthetisch kalm. 

Tekst loopt door onder de beelden. 

Philos Running Store 6

Philos Running Store 5
Philos werd aanvankelijk bedacht voor mannen, maar raakte geïnspireerd door vrouwelijke hardlopers. Nu zet het merk vrouwen op de eerste plaats. Philos bouwt naar eigen zeggen aan een gemeenschap waarin vrouwen elkaar inspireren, ondersteunen en de kracht van samen lopen ervaren.

Het sportmerk verkoopt onder meer sportkleding en hardloopschoenen die zijn ontworpen voor prestaties, comfort en esthetiek. Daarmee wil het merk vrouwelijke hardlopers een zelfverzekerd gevoel geven. 

Philos Running Store Landscape 8

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!