Moederbedrijf Louis Vuitton ziet omzet weer dalen

Moederbedrijf Louis Vuitton ziet omzet weer dalen

LVMH, het moederbedrijf van Louis Vuitton, heeft opnieuw een zwaar kwartaal achter de rug. De omzet van het bedrijf daalde in het derde kwartaal, nadat het bedrijf ook al een matig eerste halfjaar achter de rug heeft.

De omzet in het derde kwartaal kwam uit op 19,08 miljard euro, bijna 1 miljard minder dan in dezelfde periode vorig jaar (19,9 miljard euro). Ook in de eerste 2 kwartalen kwam er al minder binnen dan in 2023, waardoor het bedrijf in totaal nu 1,5 miljard euro minder omzet heeft geboekt over de eerste 9 maanden van 2024 dan in het jaar ervoor (60,7 miljard euro om 62,2 miljard euro).

Het luxehuis achter Christian Dior, Sephora en Louis Vuitton maakte vooral minder omzet in de fashion & leather goods divisie van het bedrijf. Daar noteert het bedrijf in het derde kwartaal een omzet van 9,15 miljard euro tegenover 9,7 miljard euro in dezelfde periode in 2023.

Stagnatie luxemarkt
LVMH lijkt met de daling in omzet niet te ontkomen aan de stagnatie van de luxemarkt, zo bleek ook al uit de halfjaarcijfers. Toen werd bekend dat het bedrijf in de eerste 6 maanden van 2024 al 14 procent minder winst maakte dan een jaar eerder. Net als LVMH, heeft ook concurrent Kering het zwaar. Het moederbedrijf van Gucci voorspelde eerder al dat het dit jaar 40 tot 45 procent aan winst zou inleveren.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!