Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Tesco, Decathlon en Yves Rocher.
Tesco
De Britse supermarktketen Tesco gaat advertenties tonen aan consumenten die de zelfscan gebruiken. Deze advertenties veranderen naarmate de klant door de winkel loopt, zodat de consument de reclame te zien krijgt van het product waar het bij in de buurt is. De retailmedia-tak van het bedrijf noemt het een ‘enorme stap voorwaarts in termen van locatietargetingmogelijkheden en aanbod van het connected-storeaanbod.’ Wanneer de nieuwe plannen precies live gaan is nog niet bekend. Scan as you Shop-apparaten, de zelfscanners van Tesco, worden gebruikt in 580 filialen. De apparaten zijn enkel te gebruiken voor Clubcard-members van de retailer.
Decathlon
Decathlon investeert verder in modetechnologie. De investeringsmaatschappij van de Franse retailer, Decathlon Pulse, heeft een meerjarige koopovereenkomst afgesloten met Unspun, een...
Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Tesco, Decathlon en Yves Rocher.
Tesco
De Britse supermarktketen Tesco gaat advertenties tonen aan consumenten die de zelfscan gebruiken. Deze advertenties veranderen naarmate de klant door de winkel loopt, zodat de consument de reclame te zien krijgt van het product waar het bij in de buurt is. De retailmedia-tak van het bedrijf noemt het een ‘enorme stap voorwaarts in termen van locatietargetingmogelijkheden en aanbod van het connected-storeaanbod.’ Wanneer de nieuwe plannen precies live gaan is nog niet bekend. Scan as you Shop-apparaten, de zelfscanners van Tesco, worden gebruikt in 580 filialen. De apparaten zijn enkel te gebruiken voor Clubcard-members van de retailer.
Decathlon
Decathlon investeert verder in modetechnologie. De investeringsmaatschappij van de Franse retailer, Decathlon Pulse, heeft een meerjarige koopovereenkomst afgesloten met Unspun, een bedrijf gespecialiseerd in 3D-weven. Naast dat dit een technologische innovatie is, biedt het Decathlon de kans om duurzamer te worden. Het moet er namelijk voor zorgen dat het afval in het productieproces verminderd wordt. Franck Vigo, ceo van Decathlon Pulse, zegt daarover: “De 3D-weeftechniek maakt het mogelijk om kledingstukken en stoffen in één stap te produceren, waardoor productieafval wordt geminimaliseerd en de montagetijd wordt verkort.”
Yves Rocher
Het Franse cosmeticamerk Yves Rocher komt met een eigen marktplaats. Het e-commerceplatform van het merk biedt aanbiedingen van verschillende schoonheidsmerken aan. De partners van Yves Rocher richten zich op segmenten die complementair zijn aan die van het Franse merk. Zo worden er producten aangeboden in kinderverzorging, zwangerschap, mannenverzorging en voedingssupplementen. De marktplaats moet komende maanden uitgroeien naar 50 merken en zal ook beschikbaar zijn op de mobiele app van Yves Rocher. Met het initiatief wil het merk zijn online verkoop, die momenteel goed is voor 10% van zijn totale omzet, versterken.
RetailTrends organiseert dit jaar de zevende editie van What's Next in Retail Tech. Onder andere Gordon Smit (Global IT Director van Hunkemöller) komt vertellen over de technologische innovatie binnen zijn bedrijf, trendwatcher Richard van Hooijdonk deelt een kijkje in de toekomst en China tech expert Ed Sander neemt de bezoekers mee in de wereld van Temu. Voor meer informatie, check de website van het evenement: What's Next in Retail Tech 2024.