Meer omzet en minder bestellingen voor HelloFresh

Meer omzet en minder bestellingen voor HelloFresh

De omzet van HelloFresh is in het derde kwartaal licht gestegen en komt uit op 1,83 miljard euro tegenover 1,80 miljard euro in dezelfde periode vorig jaar. De bruto bedrijfswinst is met 4,2 procent gestegen naar 72 miljoen euro.

Toch liep het aantal bestellingen iets terug van 27,99 miljoen in het derde kwartaal van 2023 naar 27,26 miljoen. De omzet uit de maaltijdboxen daalde met 9,6 procent naar 1,28 miljard euro. Wel is er een sterke groei in de productgroep kant-en-klaar, waarbij de omzet met bijna 40 procent steeg tot 529 miljoen euro.  

Oprichter en ceo Dominik Richter zegt dat het bedrijf zich de komende kwartalen bij de maaltijdboxen wil focussen op meer maaltijdkeuze, een betere prijs-kwaliteitverhouding en een hoger serviceniveau. Hij verwacht dat de meeste groei de komende drie jaar in de kant-en-klaar maaltijden zit. Het bedrijf is in de VS al de kant-en-klaar-marktleider en wil in dit segment naar meer landen uitbreiden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!