Norah komt met nieuw winkelconcept
Gepubliceerd op 30 oktober 2024 om 15:01
Damesmodeketen Norah lanceert een nieuw winkelconcept. De eerste vestiging die in dit concept wordt gegoten is Maastricht.
Er komt bij alle 100 winkels een nieuwe pay-off, een nieuw logo, een nieuwe slogan en een nieuwe kernwaarde. "De winkels worden verbouwd om ze inspirerender en kleurrijker te maken. Dat past ook bij het merk", aldus ceo Han Sterk in een interview met RetailTrends.
Na Maastricht staat onder andere Leeuwarden op de planning om snel verbouwd te worden. De andere winkels volgen in fases. “We moeten ons positioneren als A-merk en geen slapende reus zijn."
Sterk stelt dat verandering van het concept leuk is, maar dat je wel moet oppassen om je oude doelgroep (de trendy vrouw) niet tegen je in het harnas te jagen: “De mensen die al langer bij ons winkelen zijn 'friend of the brand.' Die moet je koesteren. Tegelijk is het ook belangrijk dat we een nieuwe doelgroep aanboren. Onze propositie is al dat iedereen gelijk is. De tijdsgeest is daar inmiddels al veel meer naar dan 10 jaar geleden. En wij zijn dat al gewoon.”
Norah bestaat dit jaar precies 10 jaar. Met 100 winkels is het bedrijf inmiddels uitgegroeid tot een serieuze speler in de Nederlandse markt. RetailTrends ging daarom in gesprek met ceo Han Sterk over de strategie en toekomst van het merk.