Een salade eten in Louis Vuitton-stijl terwijl je op je vlucht wacht. Het kan sinds kort op het vliegveld Londen Heathrow. Het luxemerk opende bij terminal 2 de deuren van een nieuwe winkel met bijpassend luxe café.
De inrichting van het café lijkt op het interieur van een pop-up restaurant dat het merk vorig jaar zomer in Seoul opende. Denk aan de gebogen houten panelen, de marmeren tafels en de stoelen met een ronde rugleuning. Ook hangt er aan het plafond een Quetzal, een decoratief mobiel dat verwijst naar de gelijknamige iconische vogel uit Zuid-Amerika.
Tekst loopt door onder het beeld.
Het organisch gevormde dak laat veel licht door. Het witte interieur is geaccentueerd met gouden en oranje tinten. Met leren placemats, serviesgoed met goudkleurige monogrammen is zelfs de tafeldekking voorzien van de visie van het luxemerk.
De uitbreiding naar horeca past bij de strategie van moederconcern LVMH: het domineren van de...
Een salade eten in Louis Vuitton-stijl terwijl je op je vlucht wacht. Het kan sinds kort op het vliegveld Londen Heathrow. Het luxemerk opende bij terminal 2 de deuren van een nieuwe winkel met bijpassend luxe café.
De inrichting van het café lijkt op het interieur van een pop-up restaurant dat het merk vorig jaar zomer in Seoul opende. Denk aan de gebogen houten panelen, de marmeren tafels en de stoelen met een ronde rugleuning. Ook hangt er aan het plafond een Quetzal, een decoratief mobiel dat verwijst naar de gelijknamige iconische vogel uit Zuid-Amerika.
Tekst loopt door onder het beeld.
Het organisch gevormde dak laat veel licht door. Het witte interieur is geaccentueerd met gouden en oranje tinten. Met leren placemats, serviesgoed met goudkleurige monogrammen is zelfs de tafeldekking voorzien van de visie van het luxemerk.
De uitbreiding naar horeca past bij de strategie van moederconcern LVMH: het domineren van de luxemarkt. Het bedrijf wil de welgestelde consument in uiteenlopende categorieën bedienen. Of dat nu kleding en sieraden, motorjachten of hotels zijn. Met de pop-up horecalocaties, zoals die in Seoul, kon het merk testen wat aanslaat. En blijkbaar is blurring een succes.
Voor Le Café Cyril Lignac werkt Louis Vuitton samen met Cyril Lignac, een chef-kok die bekend is van zijn restaurants en patisserie- en chocoladeboetieks in Parijs en ook in Londen. Op het menu staan hapjes en salades die zijn geïnspireerd op Frankrijk, met een dessert toe.
Tekst loopt door onder de beelden.
Het café grenst aan de winkel met zijn witgekalkte muren, lichte houten meubels en armaturen. Op het plafond siert een geometrische bloemenmonogram van het merk.
Het assortiment in het filiaal beslaat dameskleding, maar ook herenaccessoires en lederwaren. De gevel werd ontworpen in samenwerking met de in New York gevestigde Franse architect Marc Fornes van kunst- en architectuurstudio Theverymany.