Dit is Hunkemöllers nieuwe winkelconcept

Dit is Hunkemöllers nieuwe winkelconcept

Hunkemöller opende in Utrecht zijn eerste winkel volgens een vernieuwd winkelconcept. Dat concept is onderdeel van een rebranding waarmee de lingerieketen vrouwen naar eigen zeggen 'in elke fase van hun leven wil supporten'.


De rebranding moet ook zichtbaar worden in de merkcampagnes, vertelt cto Gordon Smit op het RetailTrends-event What’s Next in Retail Tech. “Die zetten minder in op jong en sexy, naar meer een bh voor elke dag. We bewegen weg van sexy naar sensueel.”

Hunkemöller vervangt daarnaast na 15 jaar zijn logo. Het oogt volgens Smit nu 'natuurlijker, ronder en volwassener'. "Het strikje is natuurlijk behouden, dat is inherent verbonden met ons logo." 

Hunkemöller opende in Utrecht zijn eerste winkel volgens een vernieuwd winkelconcept. Dat concept is onderdeel van een rebranding waarmee de lingerieketen vrouwen naar eigen zeggen 'in elke fase van hun leven wil supporten'.


De rebranding moet ook zichtbaar worden in de merkcampagnes, vertelt cto Gordon Smit op het RetailTrends-event What’s Next in Retail Tech. “Die zetten minder in op jong en sexy, naar meer een bh voor elke dag. We bewegen weg van sexy naar sensueel.”

 Hunkemöller storefront Utrecht

Hunkemöller vervangt daarnaast na 15 jaar zijn logo. Het oogt volgens Smit nu 'natuurlijker, ronder en volwassener'. "Het strikje is natuurlijk behouden, dat is inherent verbonden met ons logo." 

DSC07715

“Dit winkelconcept is de start van de transformatie van Hunkemöller”, zegt Smit. De winkels zijn onder andere voorzien van presentatietafels met lades, lichtere kleuren en rondere vormen. “Het wordt een gamechanger”, aldus de cto. “De winkel is van een 3 naar een 8 gegaan.”

7

De rebranding sluit aan bij Hunkemöllers ambitie om in 2027 'the most trusted and preferred lingerie brand' te zijn. "We willen het grootste marktaandeel in Nederland, België, Duitsland en de Scandinavische landen hebben", stelt Smit. 

Naast een ander winkelconcept en vernieuwde klantcommunicatie focust de transformatie 'op productinnovatie en een (online) winkelervaring die verder gaat dan het aanbieden van lingerie', laat de keten weten.

6

DSC07381

2

DSC07634

In het novembernummer van RetailTrends vertelt Gordon Smit meer over Hunkemöllers toekomststrategie en de rol van technologie bij de lingerieketen. Klik hier om het interview te lezen.
Nog geen member? Klik hier.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!