Hunkemöller opende in Utrecht zijn eerste winkel volgens een vernieuwd winkelconcept. Dat concept is onderdeel van een rebranding waarmee de lingerieketen vrouwen naar eigen zeggen 'in elke fase van hun leven wil supporten'.
De rebranding moet ook zichtbaar worden in de merkcampagnes, vertelt cto Gordon Smit op het RetailTrends-event What’s Next in Retail Tech. “Die zetten minder in op jong en sexy, naar meer een bh voor elke dag. We bewegen weg van sexy naar sensueel.”
Hunkemöller vervangt daarnaast na 15 jaar zijn logo. Het oogt volgens Smit nu 'natuurlijker, ronder en volwassener'. "Het strikje is natuurlijk behouden, dat is inherent verbonden met ons logo."
Hunkemöller opende in Utrecht zijn eerste winkel volgens een vernieuwd winkelconcept. Dat concept is onderdeel van een rebranding waarmee de lingerieketen vrouwen naar eigen zeggen 'in elke fase van hun leven wil supporten'.
De rebranding moet ook zichtbaar worden in de merkcampagnes, vertelt cto Gordon Smit op het RetailTrends-event What’s Next in Retail Tech. “Die zetten minder in op jong en sexy, naar meer een bh voor elke dag. We bewegen weg van sexy naar sensueel.”
Hunkemöller vervangt daarnaast na 15 jaar zijn logo. Het oogt volgens Smit nu 'natuurlijker, ronder en volwassener'. "Het strikje is natuurlijk behouden, dat is inherent verbonden met ons logo."
“Dit winkelconcept is de start van de transformatie van Hunkemöller”, zegt Smit. De winkels zijn onder andere voorzien van presentatietafels met lades, lichtere kleuren en rondere vormen. “Het wordt een gamechanger”, aldus de cto. “De winkel is van een 3 naar een 8 gegaan.”
De rebranding sluit aan bij Hunkemöllers ambitie om in 2027 'the most trusted and preferred lingerie brand' te zijn. "We willen het grootste marktaandeel in Nederland, België, Duitsland en de Scandinavische landen hebben", stelt Smit.
Naast een ander winkelconcept en vernieuwde klantcommunicatie focust de transformatie 'op productinnovatie en een (online) winkelervaring die verder gaat dan het aanbieden van lingerie', laat de keten weten.
In het novembernummer van RetailTrends vertelt Gordon Smit meer over Hunkemöllers toekomststrategie en de rol van technologie bij de lingerieketen. Klik hier om het interview te lezen.
Nog geen member? Klik hier.