Hunkemöller komt met nieuw winkelconcept
Gepubliceerd op 14 november 2024 om 16:11
Hunkemöller heeft in Utrecht zijn eerste winkel heropend volgens een vernieuwd retailconcept. “Dit winkelconcept is de start van de transformatie van Hunkemöller”, zegt cto Gordon Smit op het RetailTrends-event What’s Next in Retail Tech.
De winkel is onder andere voorzien van lichtere kleuren en rondere vormen. “Het wordt een gamechanger”, aldus Smit. “De winkel is van een 3 naar een 8 gegaan.”
Het vernieuwde winkelconcept is onderdeel van een rebranding om ‘vrouwen in elke fase van hun leven te supporten’, zoals bij de aanschaf van hun eerste bh of tijdens een zwangerschap. Dat moet ook duidelijk worden in de merkcampagnes. “Die zetten minder in op jong en sexy, maar meer naar een bh voor elke dag. We bewegen weg van sexy naar sensueel.”
Naast een ander winkelconcept en vernieuwde klantcommunicatie focust de transformatie 'op productinnovatie en een (online) winkelervaring die verder gaat dan het aanbieden van lingerie', stelt de keten.
De rebranding sluit aan bij Hunkemöllers ambitie om in 2027 'the most trusted and preferred lingerie brand' te zijn. "We willen het grootste marktaandeel in Nederland, België, Duitsland en de Scandinavische landen hebben."
In het novembernummer van RetailTrends vertelt Gordon Smit meer over Hunkemöllers toekomststrategie en de rol van technologie bij de lingerieketen. Klik hier om het interview te lezen.
Nog geen member? Klik hier.