Van de 100 grootste webwinkels in Nederland vermelden er 99 een telefoonnummer. Vorig jaar voldeden slechts 37 van de grootste online retailers aan deze eis, blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond.
De enige webwinkel van de grootste 100 zonder telefoonnummer is Shein. De onderzoekers maken nog wel een kanttekening over de bereikbaarheid van degenen die wel een telefoonnummer hebben. In totaal bleken bij 10 retailers de winkels onbereikbaar, waaronder Zara en AliExpress.
E-mail
Als de onderzoekers van de Consumentenbond mailen, krijgen ze van 62 bedrijven binnen een dag een reactie. Uiteindelijk reageren 6 retailers helemaal niet, waaronder grote namen als Zara, Kruidvat en MediaMarkt. "Zara laat met een automatisch antwoord weten dat het e-mailadres niet gebruikt wordt om vragen van klanten te beantwoorden. Kruidvat en MediaMarkt sturen een vergelijkbaar bericht. IKEA laat weten de vraag vanwege de drukte niet te kunnen beantwoorden." Die laatste had al een keer beterschap belooft, zo stelt de Consumentenbond.
Reacties 0