Cosmeticaketens Dutch Beauty Group, moederbedrijf van Mooi Parfumerie en Parfumswinkel, en Parfumerie BeautyX gaan per 1 januari 2025 fuseren. Vooralsnog blijft de identiteit van alle merken bestaan, laat een woordvoerder aan RetailTrends weten.
Met de fusie willen Dutch Beauty Group en BeautyX hun gezamenlijke concurrentiepositie in de Benelux vergroten en versterken. Alle activiteiten zullen worden geïntegreerd en zaken als inkoop, product- en formuleontwikkeling worden voortaan centraal geregeld. De formule-ontwikkeling zal zich in de beginfase richten op de integratie van onder andere de marketingactiviteiten voor Mooi Parfumerie en BeautyX.
De fusie stelt de twee bedrijven in staat om meer te investeren in het verbeteren van winkelconcepten, om de klantbeleving zowel online als in de winkels te vergroten. “Dit kan leiden tot aanpassingen in de winkelindeling, de introductie van nieuwe merken en nieuwe services en een betere integratie van online en offline-ervaringen”, laat een woordvoerder van Dutch Beauty Group weten aan RetailTrends.
"Met onze gedeelde expertise en middelen kunnen we grensverleggend zijn op manieren die eerder ondenkbaar waren", zegt Peter van der Meer, ceo van BeautyX. Ceo Dorian Hofs van Dutch Beauty Group vult aan: "Met deze fusie creëren we een enorm potentieel om nog meer impact te maken, nog dichter bij onze klanten te staan en de norm te zetten voor luxe en innovatie."
BeautyX en Mooi Parfumerie hebben samen zo'n 80 vestigingen, deels in combinatie met DA. Webshop Parfumswinkel heeft 1 winkel in Breda.
Reacties 0