Moederbedrijf Temu geeft 40 procent meer uit aan reclame

Moederbedrijf Temu geeft 40 procent meer uit aan reclame

PDD Holdings, moederbedrijf van Temu, zag zijn omzet het derde kwartaal groeien met 44 procent groeien. Ook gaf het bedrijf 40 procent meer uit aan marketing- en salesactiviteiten.

In totaal kwam de omzet daarmee uit op 14,1 miljard dollar. De operationele winst nam met 46 procent nog iets sterker toe, tot 3,5 miljard dollar. Ondertussen liepen de kosten van het marketing- en salesapparaat van de Chinezen op tot 4,3 miljard dollar. Dat is 40 procent meer dan in het derde kwartaal van 2023. Het bedrijf schrijft deze stijging voornamelijk toe aan grotere uitgaven aan “promotie- en reclameactiviteiten”.

Onderzoeken
De grote groei van het bedrijf gaat gepaard met veel commotie rond de e-commercespeler. Recent waarschuwde het Nederlandse kabinet al voor de e-commercegigant. “Consumenten moeten eerst heel goed nadenken voordat ze daar spullen kopen,” aldus de Minister van Economische Zaken. Ook wordt er vanuit de Europese Commissie momenteel onderzocht of Temu zich wel aan de regels houdt. Volgens de Europese wetgeving (DSA) moet een webwinkel duidelijk aangeven wie de verkopers op een platform zijn. Daarnaast moet een verkoper informatie verstrekken over de veiligheid. Ook de algoritmes achter de website moeten transparant zijn. In al deze onderwerpen schiet Temu volgens consumentenorganisaties tekort.

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!