Duurzaamheid en rust bij Marie-Stella-Maris in de 'Wilde Zee'

Duurzaamheid en rust bij Marie-Stella-Maris in de 'Wilde Zee'

Cosmeticaketen Marie-Stella-Maris blijft uitbreiden en opende vorige week een nieuwe winkel in Antwerpen. Het is de eerste keer dat het van oorsprong Nederlandse merk het buitenland verkent. Het bedrijf koos voor Antwerpen, vanwege de geschiedenis van mode, kunst en design.

Tekst loopt door onder de foto

Wat gelijk opvalt is dat de winkel een hele strakke vormgeving heeft. Het design zorgt voor diepte in het smalle pand, die de winkel groot doet ogen. Voor het design heeft het merk de handen ineengeslagen met Pepijn Smit van S-P-A-C-E projects.


Aan de voorkant van de winkel bevindt zich de kassa. Op het plateau met de kassa als enkelvoudig beeldscherm blijft veel ruimte over. Het ontwerp past bij de balans tussen modern en klassiek, met zwart-witte accenten, een eiken houten vloer en transparantie.

Tekst loopt door onder de foto

Cosmeticaketen Marie-Stella-Maris blijft uitbreiden en opende vorige week een nieuwe winkel in Antwerpen. Het is de eerste keer dat het van oorsprong Nederlandse merk het buitenland verkent. Het bedrijf koos voor Antwerpen, vanwege de geschiedenis van mode, kunst en design.

Tekst loopt door onder de foto

Overview winkel

Wat gelijk opvalt is dat de winkel een hele strakke vormgeving heeft. Het design zorgt voor diepte in het smalle pand, die de winkel groot doet ogen. Voor het design heeft het merk de handen ineengeslagen met Pepijn Smit van S-P-A-C-E projects.


Aan de voorkant van de winkel bevindt zich de kassa. Op het plateau met de kassa als enkelvoudig beeldscherm blijft veel ruimte over. Het ontwerp past bij de balans tussen modern en klassiek, met zwart-witte accenten, een eiken houten vloer en transparantie.

Tekst loopt door onder de foto

VN resolution muur

Achter de kassa bevindt zich een wand met veelal water. Ook is de VN-resolutie waarin de internationale organisatie de toegang tot schoon drinkwater als mensenrecht beschouwd te lezen. Daarmee straalt Marie-Stella-Maris niet alleen direct uit dat het dit heel belangrijk vindt, maar het laat ook zien actief betrokken te zijn. Het bedrijf doneert ook 2,5 procent van de omzet aan het project om meer mensen toegang te geven tot schoon drinkwater. Als klant zie je dit ook terug op de kassabon.

Tekst loopt door onder de foto

Buiten naar binnen

Achterwand

Aan de rechterkant van de winkel worden de cosmeticaproducten op glazen platen getoond. Marie-Stella-Maris gebruikt daar zijn huisstijl van belettering in cinemastijl, zodat ieder product op zich nog meer opvalt.

Tekst loopt door onder de foto

Refillbar

Tot slot mag het paradepaardje van de winkel niet ontbreken. Tegen de achterwand bevindt zich de Refill Bar, ontworpen rond de kleuren van de productformuleringen. De bar, die net als de reguliere kroegen in de stad, ook een happy hour kent, moet klanten uitnodigen tot het hervullen van hun gekochte producten. Dit sluit aan bij de duurzame missie van Marie-Stella-Maris om afval te verminderen en hergebruik te stimuleren.


In de zone ‘Wilde Zee’ moet het nieuwe filiaal fungeren als blauwdruk voor de verdere uitbreiding naar andere locaties. Waar die zaken precies komen, heeft het merk nog niet aangekondigd. In Nederland heeft de cosmeticaketen 9 vestigingen.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!