Het Nederlandse mannenmodemerk State of Art heeft in zijn recent geopende flagshipstore aan de Huidevettersstraat in Antwerpen een nieuw winkelconcept uitgerold.
Voorheen zat het merk aan de overkant van de straat in een verzamelgebouw, maar dat wordt volgend jaar afgebroken. Het design van de nieuwe flagshipstore draait om de roots van het Achterhoekse familiebedrijf. Zo is de winkelindeling gebaseerd op de rijen breimachines die ooit in de fabriek in Lichtenvoorde ratelden en is het ontwerp van de verlichting geïnspireerd op het weefgetouw in de breimachines.
Nieuw is verder dat de paskamers zijn voorzien van een interactieve kiosk, waar klanten niet-voorradige items kunnen bestellen.
“De droom is dat het concept wordt doorvertaald naar onze andere winkels”, aldus een woordvoerder van het bedrijf tegen RetailTrends. “Maar we willen goed kijken naar de locatie, het pand en de mogelijkheden. Elke winkel moet voelen als een andere huiskamer waarin je thuiskomt, maar ook herkenbaar zijn als State of Art winkel.”
Het in 1987 opgerichte modemerk heeft verkooppunten in Nederland, België, Duitsland, Luxemburg, Frankrijk, Denemarken en Noorwegen. In Nederland telt het merk 30 eigen winkels, waaronder 3 outlets. In België beschikt State of Art over 16 eigen winkels, waaronder 1 outlet.
Reacties 0