RetailRookie of the Year 2023 Cloudpillo breidt uit naar Verenigd Koninkrijk
Gepubliceerd op 8 januari 2025 om 09:22
Het Nederlandse slaapmerk Cloudpillo zet dit jaar zijn eerste stappen op de Britse markt. Na een naar eigen zeggen succesvolle doorbraak in Duitsland is het Verenigd Koninkrijk een logische volgende stap in de internationale groeiambities voor de RetailRookie of the Year van 2023.
Cloudpillo begint in het Verenigd Koninkrijk met een hoofdkussen, aangepast aan de Britse formaten en regelgeving. In Duitsland breidde het assortiment later uit met andere producten, zoals matrassen en toppers. Het bedrijf verwacht in het Verenigd Koninkrijk dezelfde strategie te volgen.
Het slaapmerk heeft sinds de oprichting in 2021 al meer dan 1 miljoen kussens verkocht. Vorig jaar behaalde de startup een omzet van 36 miljoen euro. Dat is bijna 3 keer zoveel als in 2023. Toen draaide het bedrijf een omzet van 12,5 miljoen euro. In 2022, een jaar na de start, bedroeg de omzet nog 3 miljoen euro.
Cloudpillo is opgericht door Lars van der Wijst en Jens Timmers. Ze begonnen met een hoofdkussen dat de klant zelf kan afstellen met versnipperd memory foam. Inmiddels verkoopt het bedrijf ook matrassen, dekbedden, boxsprings en beddengoed. Het bedrijf werd in 2023 uitgeroepen tot RetailRookie of the Year op RetailTrends Live.