Moederbedrijf Uniqlo ziet winst en omzet stijgen

Moederbedrijf Uniqlo ziet winst en omzet stijgen

Fast Retailing, het moederbedrijf van de Japanse modeketen Uniqlo, zag in het eerste kwartaal zowel de winst als de omzet stijgen. De resultaten werden gedrukt door tegenvallende prestaties op het Chinese vasteland en in Hongkong, Taiwan en Macau.

Het eerste kwartaal van het gebroken boekjaar liep tot en met november. De nettowinst kwam uit op 385 miljard yen, omgerekend 2,4 miljard euro. Dat was 11 procent meer dan het jaar ervoor. De omzet bedroeg omgerekend 5,5 miljard euro, een toename van 10,4 procent.

Uniqlo groeit overal flink door, met uitzondering van het Chinese vasteland, Hongkong, Taiwan en Macau. Daar lukte het onvoldoende om met een geschikt aanbod te komen voor warm winterweer. 

In Europa was sprake van 'sterke omzet- en winststijgingen', zonder dat hier concrete cijfers over worden gegeven. In Nederland heeft Uniqlo nu 4 winkels, waarvan 2 sinds vorig jaar. Dit jaar opent nummer 5 in Amstelveen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!