Fast Retailing, het moederbedrijf van de Japanse modeketen Uniqlo, zag in het eerste kwartaal zowel de winst als de omzet stijgen. De resultaten werden gedrukt door tegenvallende prestaties op het Chinese vasteland en in Hongkong, Taiwan en Macau.
Het eerste kwartaal van het gebroken boekjaar liep tot en met november. De nettowinst kwam uit op 385 miljard yen, omgerekend 2,4 miljard euro. Dat was 11 procent meer dan het jaar ervoor. De omzet bedroeg omgerekend 5,5 miljard euro, een toename van 10,4 procent.
Uniqlo groeit overal flink door, met uitzondering van het Chinese vasteland, Hongkong, Taiwan en Macau. Daar lukte het onvoldoende om met een geschikt aanbod te komen voor warm winterweer.
In Europa was sprake van 'sterke omzet- en winststijgingen', zonder dat hier concrete cijfers over worden gegeven. In Nederland heeft Uniqlo nu 4 winkels, waarvan 2 sinds vorig jaar. Dit jaar opent nummer 5 in Amstelveen.
Reacties 0