Het Britse sportkledingmerk Gymshark heeft in Dubai zijn eerste permanente winkel buiten het Verenigd Koninkrijk geopend. 'Een grote stap in onze omnichannelstrategie', aldus het merk dat in 2012 zijn webshop lanceerde.
De winkel bevindt zich op de begane grond van Dubai Mall, het op 1 na grootste winkelcentrum ter wereld. De flagshipstore is voorzien van ruimtes voor personalshopping. De paspoppen zijn gebaseerd op leden van de Gymshark-community.
Tekst loopt door onder het beeld
Voorafgaand aan de opening probeerde het sportmerk voet aan de grond te krijgen via een pop-upstore en e-commerce. De website en app werden in 2 talen beschikbaar en consumenten konden gebruikmaken van sameday-delivery. “Het is een grote stap in onze omnichannelstrategie om onze eerste permanente winkel buiten het Verenigd Koninkrijk te openen”,...
Zo ziet de eerste Gymshark buiten de thuismarkt eruit
Gepubliceerd op 17 januari 2025 om 13:53
Het Britse sportkledingmerk Gymshark heeft in Dubai zijn eerste permanente winkel buiten het Verenigd Koninkrijk geopend. 'Een grote stap in onze omnichannelstrategie', aldus het merk dat in 2012 zijn webshop lanceerde.
De winkel bevindt zich op de begane grond van Dubai Mall, het op 1 na grootste winkelcentrum ter wereld. De flagshipstore is voorzien van ruimtes voor personalshopping. De paspoppen zijn gebaseerd op leden van de Gymshark-community.
Tekst loopt door onder het beeld
Voorafgaand aan de opening probeerde het sportmerk voet aan de grond te krijgen via een pop-upstore en e-commerce. De website en app werden in 2 talen beschikbaar en consumenten konden gebruikmaken van sameday-delivery. “Het is een grote stap in onze omnichannelstrategie om onze eerste permanente winkel buiten het Verenigd Koninkrijk te openen”, zegt Hannah Mercer, general manager wholesale en retail.
Tekst loopt door onder het beeld
Gyymshark opende 10 jaar na zijn oprichting de eerste fysieke winkel in 2022, in Londen. Een tweede vestiging in de Britse hoofdstad volgde vorig jaar zomer.
De aanbieder van fitnesskleding wil verder in Europa uitbreiden, vertelde ceo Ben Francis eerder. Daarnaast kijkt het merk naar de Verenigde Staten. “Ons doel is om een wereldwijd iconisch Brits merk te worden.”
Tekst loopt door onder het beeld
Dubai Mall trekt jaarlijks meer dan 100 miljoen bezoekers. Het winkelcentrum telt ruim 1 miljoen vierkante meter en meer dan 1.200 retailers. Dat aanbod wordt de komende jaren uitgebreid met 240 extra winkels. Vastgoedmagnaat Emaar trekt daar omgerekend zo'n 375 miljoen euro voor uit. RetailTrends nam een kijkje in Dubai Mall.