Rituals boekte vorig jaar een recordomzet van 2,1 miljard euro, 21 procent meer dan in 2023. Dat meldt het Nederlandse beautymerk, dat zich ook ten doel had gesteld om boven de 2 miljard uit te komen.
Volgens Rituals kwam de groei onder meer 'door innovaties, een unieke omnichannel-klantervaring en het groeiende membershipprogramma'. Daarnaast opende het merk wereldwijd 241 winkels, waaronder de eerste vestiging in Japan en nieuwe zaken in Maleisië, Singapore, Thailand en China. Het Mind Oasis-concept werd met 3 vestigingen uitgebreid.
Het in 2000 door Raymond Cloosterman opgerichte bedrijf wil dit jaar nog eens 243 winkels openen. "De focus zal liggen op het vasthouden van het succes in Europa op het gebied van retail, digital, wholesale en travel. Daarnaast zal het merk in Azië verder uitbreiden."
Hoeveel de nettowinst bedroeg, is nog niet duidelijk. Rituals maakte vorig jaar bekend dat het voortaan 10 procent daarvan aan goede doelen doneert. Onder meer War Child wordt als nieuwe partner toegevoegd, meldt Rituals.
Foto: een winkel van Rituals in de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur.
Reacties 0