Burberry heeft het vooral in Azië moeilijk

Burberry heeft het vooral in Azië moeilijk

Het Britse modemerk Burberry zag de omzet in het afgelopen kwartaal teruglopen. Dat kwam vooral door tegenvallende verkopen in Azië.

De omzet van Burberry daalde in de periode tot eind december met 4 procent naar 659 miljoen pond, omgerekend 780 miljoen euro. Analisten hadden een daling van zo'n 13 procent verwacht.

De verkopen in Noord- en Zuid-Amerika stegen met 4 procent. In New York profiteerde Burberry van de heropening van de gerenoveerde flagshipstore aan de luxueuze 57th Street, vlak bij Fifth Avenue en Central Park. In Azië wist Burberry daarentegen minder kledingstukken met het kenmerkende ruitenmotief aan de man te brengen. De omzet daalde daar met 9 procent. 

Burberry heeft het al lange tijd lastig. De in juli vorig jaar aangetreden topman Joshua Schulman kwam in november met een plan om het tij te keren. Hij wil dat Burberry zich vooral focust op outerwear, zoals trenchcoats, en sjaals.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!