'Slechts 1 op de 10 retailers is echt onderscheidend'

'Slechts 1 op de 10 retailers is echt onderscheidend'

Onder meer Ekoplaza, de Keurslager, Picnic, Bever, Crisp, Dille & Kamille en Rituals slagen hier volgens consumenten in.

Slechts iets meer dan 1 op de 10 retailers (12 procent) is in de ogen van consumenten echt onderscheidend. Dat blijkt uit een onderzoek van Q&A Retail, dat 7.500 Nederlanders ondervroeg over 198 retailers.

Onder meer Ekoplaza, de Keurslager, Picnic, Bever, Crisp, Dille & Kamille en Rituals doen het volgens consumenten goed. Op het gebied van fashion zijn onder meer Sissy-Boy, Norah en Van Dal Mannenmode onderscheidend, meldt John Terra van Q&A. Dat geldt ook voor Cos, Van Uffelen en OFM.

Terra noemt het zorgwekkend dat bij 17 procent van de retailers twee derde of meer van de bezoekers aangeeft die niet als onderscheidend te beschouwen. "Deze problematiek speelt vooral bij retailers in fashion en huis & wonen." 

Een loyale klantenbasis is cruciaal voor succes, zegt Terra. Onder meer Schoonenberg, 123inkt, Specsavers, Zooplus, de Keurslager, Pearle, Picnic en Hunkemöller excelleren op dat vlak. "Deze retailers weten niet alleen veel klanten aan zich te binden, maar worden ook actief aanbevolen bij anderen."

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;

✅ net als 45.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ minimaal 50% korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!