Supermarktketen Dirk kondigt prijsverlagingen aan

Supermarktketen Dirk kondigt prijsverlagingen aan

Het gaat zowel om huismerken als A-merken, meldt de discounter. 

Supermarktketen Dirk van den Broek gaat prijzen van boodschappen verlagen. Het gaat zowel om huismerken als A-merken, meldt de discounter. 

Dirk maakt 4 weken lang boodschappen stapsgewijs goedkoper. In eerste instantie gaat het onder meer om pasta, ontbijtproducten, frisdrank, limonade en zuivel. Van hoeveel producten de prijs omlaag gaat, is niet bekend. Op vragen van RetailTrends kwam nog geen reactie. Vrijdagmiddag stonden er 10 producten op een speciale pagina op de website.

Volgens Dirk zijn de verlagingen een reactie op de almaar stijgende kosten voor consumenten. De discounter verwijst naar een onderzoek van de Nederlandsche Bank, die in december meldde dat de inflatie in Nederland boven het Europees gemiddelde ligt en dat dit waarschijnlijk in 2025 zo blijft.

'Gezonde groei'
Algemeen directeur Marcel Huizing meldt op LinkedIn dat Dirk vorig jaar 'gezonde groei' realiseerde. "Dit is met name te danken aan het feit dat we nog efficiënter zijn gaan werken en scherp op de kosten blijven zitten. Zo is Dirk al 2 jaar niet meer op nationale televisie te zien en bespaart zo aanzienlijk op reclamekosten. Maar ook in de operatie zijn er grote stappen gezet, met resultaat."

Onderzoeksbureau NielsenIQ kwam deze week met de marktaandelen van supermarkten naar buiten. Dirk gaf geen toestemming voor publicatie van zijn cijfers. 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;

✅ net als 45.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ minimaal 50% korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!