Supermarktketen Dirk kondigt prijsverlagingen aan
Gepubliceerd op 24 januari 2025 om 15:32
Supermarktketen Dirk van den Broek gaat prijzen van boodschappen verlagen. Het gaat zowel om huismerken als A-merken, meldt de discounter.
Dirk maakt 4 weken lang boodschappen stapsgewijs goedkoper. In eerste instantie gaat het onder meer om pasta, ontbijtproducten, frisdrank, limonade en zuivel. Van hoeveel producten de prijs omlaag gaat, is niet bekend. Op vragen van RetailTrends kwam nog geen reactie. Vrijdagmiddag stonden er 10 producten op een speciale pagina op de website.
Volgens Dirk zijn de verlagingen een reactie op de almaar stijgende kosten voor consumenten. De discounter verwijst naar een onderzoek van de Nederlandsche Bank, die in december meldde dat de inflatie in Nederland boven het Europees gemiddelde ligt en dat dit waarschijnlijk in 2025 zo blijft.
'Gezonde groei'
Algemeen directeur Marcel Huizing meldt op LinkedIn dat Dirk vorig jaar 'gezonde groei' realiseerde. "Dit is met name te danken aan het feit dat we nog efficiënter zijn gaan werken en scherp op de kosten blijven zitten. Zo is Dirk al 2 jaar niet meer op nationale televisie te zien en bespaart zo aanzienlijk op reclamekosten. Maar ook in de operatie zijn er grote stappen gezet, met resultaat."
Onderzoeksbureau NielsenIQ kwam deze week met de marktaandelen van supermarkten naar buiten. Dirk gaf geen toestemming voor publicatie van zijn cijfers.