RetailTech: Garcia introduceert QR-label voor productinformatie

RetailTech: Garcia introduceert QR-label voor productinformatie

RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: CVS, Garcia en Tesco.

Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: CVS, Garcia en Tesco.


Garcia

Garcia heeft het Digital Product Passport (DPP) gelanceerd. Vanaf de lente/zomercollectie van 2025 zal elk kledingstuk van het jeansmerk voorzien zijn van een QR-code op het waslabel, waarmee consumenten direct toegang krijgen tot uitgebreide productinformatie. Met het DPP kunnen klanten eenvoudig details bekijken over de herkomst, samenstelling en het percentage gerecyclede materialen in hun kleding. De introductie van de digitale paspoorttechnologie bereidt Garcia voor op Europese regelgeving, die vanaf 2026/2027 een DPP verplicht stelt.


Tesco

Tesco introduceert gepersonaliseerde Clubcard-aanbiedingen, waarbij klanten kortingen ontvangen op basis van hun koopgedrag. De supermarktketen test momenteel ‘Your Clubcard Prices’ bij een geselecteerde groep klanten, met de mogelijkheid om dit landelijk uit te rollen. De deelnemers aan de proef krijgen elke woensdag via de app nieuwe aanbiedingen, die automatisch worden toegepast bij de kassa. De kortingen zijn 7 dagen geldig en kunnen meerdere keren worden gebruikt, maar alleen in grotere Tesco-supermarkten.

CVS

Klanten van CVS hoeven in sommige winkels niet langer te wachten op een medewerker om vergrendelde schappen te openen. De Amerikaanse drogisterijketen test momenteel een nieuwe functionaliteit in zijn CVS-app waarmee klanten dit zelf kunnen doen. Vergrendelde schappen moeten diefstal tegengaan, maar zorgen ook voor extra werk bij medewerkers. Die worden hiermee dus ontzien.Ook hoopt het bedrijf dat de klanten minder wachttijd en 'frustratie' hebben. De functie is nu alleen nog beschikbaar in 3 winkels in New York. Als de test succesvol blijkt, zal de app breder worden ingezet. De nieuwe functie maakt deel uit van een bredere upgrade van de CVS-app. Naast de mogelijkheid om schappen te ontgrendelen, biedt de app nu ook medicatieherinneringen, updates over afspraken en een AI-ondersteunde zoekfunctie voor productinformatie.


RetailTrends organiseert ook dit jaar weer het evenement What's Next in Retail Tech. Dat vindt plaats op 13 november 2025 in het AFAS Theater. Informatie over het evenement is op deze pagina te vinden. Hier worden ook de sprekers van het evenement op een later moment bekendgemaakt.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;

✅ net als 45.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ minimaal 50% korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!