EssilorLuxottica ziet omzet en winst toenemen

EssilorLuxottica ziet omzet en winst toenemen

EssilorLuxottica heeft een goed jaar gedraaid. Zowel de omzet als de nettowinst gingen bij het moederbedrijf Pearle en GrandVision in de plus.

De omzet van het bedrijf kwam in 2024 uit op 26,5 miljard euro, 4,4 procent hoger dan een jaar eerder, toen er 25,4 miljard euro werd omgezet. De nettowinst ging met 6 procent omhoog en kwam uit op 3,1 miljard euro.

De omzetstijging kwam deels door de stijging in de direct-to-consumer markt van het merk, die grofweg de helft van de inkomsten vertegenwoordigd. De d2c-omzet steeg van 13,2 miljard euro naar bijna 14 miljard (+5,8 procent).

De groep zag zijn omzet in alle delen van de wereld verder stijgen. De grootste markt blijft Noord-Amerika, waar het bedrijf bijna 12 miljard omzet boekt. EMEA volgt met 9,8 miljard.

EssilorLuxottica heeft in totaal ongeveer 13.500 winkels wereldwijd. Daarnaast zijn er ook nog 4100 franchisers actief voor het bedrijf. Sunglass Hut is met ruim 3000 winkels de grootste retailer van het merk.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!