'Nederlandse consumenten blijven prijs belangrijkste vinden'

'Nederlandse consumenten blijven prijs belangrijkste vinden'

Een meerderheid van de Nederlandse consumenten (52 procent) gaat nog steeds op zoek naar de laagste prijs tijdens het winkelen. Dat blijkt uit het e-commerce rapport van Mollie.

Bij online aankopen vinden meer consumenten gratis verzending (40 procent) belangrijker dan het vertrouwen in de verkoper (37 procent). Ook kortingen spelen een belangrijke factor; 37 procent zoekt op dat criterium. Dat is net zoveel als het vertrouwen.

Stefanie Richheimer, vice president Benelux bij Mollie: “Prijs is altijd een belangrijk criterium geweest voor de Nederlandse koper, maar lijkt inmiddels crucialer dan ooit. Dit betekent niet dat retailers hun prijzen massaal moeten verlagen, dat zou niet houdbaar zijn. Wel is het belangrijk dat retailers transparant zijn over de kosten voor de consument.”

Dat Nederlanders vaker op zoek zijn naar lage prijzen en daarbij minder letten op bijvoorbeeld betrouwbaarheid, is al langer zorg van de Nederlandse overheid. De nepwebshop van de politie, pakjedealnu.nl, blijft daarom ook in de lucht en wordt gebruikt voor educatieve doeleinden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!