Amazon test een nieuwe functie in de Amazon Shopping-app waarmee klanten producten kunnen zoeken die niet via het e-commerceplatform zelf worden verkocht.
Amazon wil consumenten hiermee een alternatieve manier bieden om snel en eenvoudig producten en merken te ontdekken. Wanneer klanten op Amazon zoeken naar merken die niet door het platform zelf worden verkocht, kunnen ze via een directe link naar de website van het desbetreffende merk gaan om daar verder te winkelen.
Is een merk aangesloten op 'Buy with Prime', dan profiteren klanten van verschillende voordelen. De functionaliteit stelt Prime-leden in staat om op externe websites te winkelen, waarbij ze hun opgeslagen afrekengegevens gebruiken en toegang hebben tot onder meer gratis verzending en retourneren.
De nieuwe functie is momenteel beschikbaar als bètatest voor een select aantal merken en uitsluitend voor Amerikaanse klanten. Amazon benadrukt dat het geen inzicht heeft in klantgedrag zodra consumenten de website van het merk bezoeken. Merken die hun producten direct via Amazon willen aanbieden, kunnen per mail contact opnemen met het platform.
Reacties 0