Jumbo is op 13 februari gestopt met Jumbo Mobiel, maar bracht zijn klanten daarvan niet op de hoogte. Op zijn website laat Jumbo weten de situatie te betreuren.
Gedupeerde klanten wendden zich tot het programma Radar, omdat hun prepaid-simkaart van de ene op de andere dag niet meer werkte. Volgens Radar kregen zij via de klantenservice te horen dat alle simkaarten waren gedeactiveerd en niet meer bruikbaar waren. Ook kregen veel klanten, die hun beltegoed waren kwijtgeraakt, onduidelijk advies over mogelijke vervolgstappen.
Volgens de supermarktketen stopte Jumbo Mobiel per 2 oktober 2022 met de verkoop van de prepaid simkaart en kon de kaart alleen nog online opgewaardeerd worden. De ondersteuning van het provider netwerk op dit type simkaart kwam op 1 juli 2024 te vervallen, met een overgangsperiode tot 13 februari jl.
“Inmiddels is Jumbo Mobiel als service volledig niet meer in gebruik, dus ook niet meer om het verouderde type simkaart op te waarderen. Normaliter ontvangen klanten hierover tijdig een sms. Dit is helaas niet gebeurd en dat betreuren wij zeer”, meldt Jumbo.
Om klanten tegemoet te komen, biedt Jumbo een financiële compensatie. Gedupeerden kunnen zich melden bij de klantenservice.
Reacties 0