Blooming Good wil uitbreiden naar Frankrijk en Duitsland
Gepubliceerd op 26 februari 2025 om 14:53
Het Nederlandse kunstbloemenmerk Blooming Good wil nog dit jaar verder uitbreiden naar het buitenland. De eerstvolgende internationale stap wordt waarschijnlijk binnen 1 of 2 kwartalen gezet naar Frankrijk. Dat laat medeoprichter Dane ten Berge weten in een interview met RetailTrends.
Het bedrijf is al sinds vorig jaar actief in België. "We kijken ook naar Duitsland, maar gezien de collecties die wij aanbieden, denk ik dat we in Frankrijk iets makkelijker voet aan de grond krijgen", zegt Ten Berge. "We zijn nu alle variabelen waarvan wij denken dat die belangrijk zijn voor een gezonde groei, naast elkaar aan het zetten. Die hebben te maken met de zoekvolumes in die landen, verzending en wat voor type boeketten mensen online kopen."
Volgens Ten Berge biedt de Franse markt veel kansen, maar wordt de aanpak 'voorzichtig' ingezet. "We zullen nooit met gestrekt been een land betreden. We gaan eerst onze website vertalen en een klantenservice opzetten. Daarna starten we de marketing op en gaan we rustig kijken of het concept aanslaat, net zoals we in Nederland en België hebben gedaan. In België begint het overigens nu goed te lopen."
Kapitaalinjectie
De concrete uitbreidingsplannen volgen op de kapitaalinjectie van 1 miljoen euro die het online merk vorige maand kreeg van het nieuwe investeringsfonds Effectus Capital BV. Om de groei te ondersteunen, is inmiddels ook een head of operations aangesteld. "Hierdoor kan mijn compagnon Job (Smits van Waesberghe, red.) zich focussen op de marketing, en ik mij op expansie en b2b-sales", zegt Ten Berge.
Blooming Good, dat in 2022 werd opgericht, boekte vorig jaar een omzet van 350.000 euro. "Dit boekjaar verwachten we meer dan 1,5 miljoen euro om te zetten. Het eerste kwartaal ziet er goed uit, dus dat moeten we zeker halen", aldus Ten Berge.