Infographic: Generatieve AI in marketing

Infographic: Generatieve AI in marketing

Generatieve AI wordt steeds vaker in marketing ingezet. Hoe kun je deze technologie gebruiken zonder de echte, authentieke connectie met de consument te verliezen?

Het is duidelijk dat AI veel creatieve mogelijkheden biedt, maar soms twijfelen consumenten aan de echtheid van AI-gegenereerde content. Deze twijfel kan de betrokkenheid verminderen, en dat is niet wat je wilt als merk of retailer.

Volgens LinkedIn kunnen merken het meeste uit AI halen door zich te richten op emotionele verbindingen. Zo doet content die inspireert het goed, maar levert grappige content ook meer betrokkenheid op.

Hoe zet je AI in om echte, emotionele connecties met je publiek te maken? Een infographic van LinkedIn.

Generatieve AI wordt steeds vaker in marketing ingezet. Hoe kun je deze technologie gebruiken zonder de echte, authentieke connectie met de consument te verliezen?

Het is duidelijk dat AI veel creatieve mogelijkheden biedt, maar soms twijfelen consumenten aan de echtheid van AI-gegenereerde content. Deze twijfel kan de betrokkenheid verminderen, en dat is niet wat je wilt als merk of retailer.

Volgens LinkedIn kunnen merken het meeste uit AI halen door zich te richten op emotionele verbindingen. Zo doet content die inspireert het goed, maar levert grappige content ook meer betrokkenheid op.

Hoe zet je AI in om echte, emotionele connecties met je publiek te maken? Een infographic van LinkedIn.

linkedininfographic

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;

✅ net als 47.500 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ tot 66% korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!