Generatieve AI wordt steeds vaker in marketing ingezet. Hoe kun je deze technologie gebruiken zonder de echte, authentieke connectie met de consument te verliezen?
Het is duidelijk dat AI veel creatieve mogelijkheden biedt, maar soms twijfelen consumenten aan de echtheid van AI-gegenereerde content. Deze twijfel kan de betrokkenheid verminderen, en dat is niet wat je wilt als merk of retailer.
Volgens LinkedIn kunnen merken het meeste uit AI halen door zich te richten op emotionele verbindingen. Zo doet content die inspireert het goed, maar levert grappige content ook meer betrokkenheid op.
Hoe zet je AI in om echte, emotionele connecties met je publiek te maken? Een infographic van LinkedIn.
Infographic: Generatieve AI in marketing
Gepubliceerd op 3 maart 2025 om 16:00
Generatieve AI wordt steeds vaker in marketing ingezet. Hoe kun je deze technologie gebruiken zonder de echte, authentieke connectie met de consument te verliezen?
Het is duidelijk dat AI veel creatieve mogelijkheden biedt, maar soms twijfelen consumenten aan de echtheid van AI-gegenereerde content. Deze twijfel kan de betrokkenheid verminderen, en dat is niet wat je wilt als merk of retailer.
Volgens LinkedIn kunnen merken het meeste uit AI halen door zich te richten op emotionele verbindingen. Zo doet content die inspireert het goed, maar levert grappige content ook meer betrokkenheid op.
Hoe zet je AI in om echte, emotionele connecties met je publiek te maken? Een infographic van LinkedIn.