Tweedehandsplatform Vinted opent op 22 maart in Londen zijn eerste exclusieve luxe pop-upstore.
In de thematisch ingerichte kamers van de ‘House of Vinted’, dat alleen toegankelijk is voor uitgenodigde leden, zijn uitsluitend luxe mode-items en accessoires te vinden van internationale mode-iconen. De items, van merken als Prada, Gucci, The Row en Jacquemus, zijn afkomstig uit hun persoonlijke collecties, uit het archief van Vinted of van het platform zelf.
Volgens Emma Sullivan, creatief directeur van Vinted, draait de pop-upstore om meer dan alleen luxe shoppen: “Het is een viering van de verhalen achter tweedehands designerstukken. Door luxe toegankelijk en betaalbaar te maken, nodigt Vinted mensen uit om de tijdloze schoonheid van tweedehands luxe-items te ontdekken.”
Alle getoonde items zijn te koop en vanaf 25 maart ook beschikbaar voor het grote publiek via de website van Vinted. Een deel van de opbrengst gaat naar Oxfam UK, een organisatie die strijdt voor gelijkheid.
Vinted maakte het afgelopen jaar een flinke groei door. Het van oorsprong Litouwse bedrijf realiseerde in 2023 een omzetgroei van 61 procent. Daarmee kwam het totaal uit op bijna 600 miljoen euro. Een verlies van bijna 20 miljoen in 2022 werd een winst van 17,8 miljoen euro in 2023. Vanaf 2016 staat het bedrijf onder leiding van de Nederlandse Thomas Plantenga.
Reacties 0