Ballpark in Utrecht: speeltuin voor mannenmode

Ballpark in Utrecht: speeltuin voor mannenmode

Het Nederlandse mannenmodemerk Ballpark heeft een tweede winkel geopend. Zo’n 9 maanden na de opening van de eerste winkel in Weesp heeft het merk zijn intrek genomen in de stad Utrecht waar het opnieuw een ‘speeltuin’ voor mannenmode creëerde. 


De nieuwe winkel bevindt zich op Schoutenstraat 4, uitkijkend op de Domtoren, tussen de Neude en Ganzenmarkt. Het pand – voorheen een antiekwinkel – beslaat circa 90 vierkante meter.


Als eerbetoon aan het verleden van de winkel heeft Ballpark de grote klok op de gevel laten hangen. Ook de antieke wenteltrap is behouden gebleven. De gevel met grote ramen en een karakteristieke oude deur zorgen voor veel lichtinval. De achterkamer beschikt over een open haard. In combinatie met het grote raam en een wenteltrap oogt het als een warme en sfeervolle zitkamer.


Naar eigen zeggen ziet Ballpark zijn winkels als ‘een speeltuin’. “We bereiken dit door de unieke verhalen achter elk product dat we verkopen te vertellen en zo een naadloze en inspirerende ervaring voor onze bezoekers te creëren”, In het nieuwste filiaal geeft het...

Het Nederlandse mannenmodemerk Ballpark heeft een tweede winkel geopend. Zo’n 9 maanden na de opening van de eerste winkel in Weesp heeft het merk zijn intrek genomen in de stad Utrecht waar het opnieuw een ‘speeltuin’ voor mannenmode creëerde. 


De nieuwe winkel bevindt zich op Schoutenstraat 4, uitkijkend op de Domtoren, tussen de Neude en Ganzenmarkt. Het pand – voorheen een antiekwinkel – beslaat circa 90 vierkante meter.


Als eerbetoon aan het verleden van de winkel heeft Ballpark de grote klok op de gevel laten hangen. Ook de antieke wenteltrap is behouden gebleven. De gevel met grote ramen en een karakteristieke oude deur zorgen voor veel lichtinval. De achterkamer beschikt over een open haard. In combinatie met het grote raam en een wenteltrap oogt het als een warme en sfeervolle zitkamer.


Naar eigen zeggen ziet Ballpark zijn winkels als ‘een speeltuin’. “We bereiken dit door de unieke verhalen achter elk product dat we verkopen te vertellen en zo een naadloze en inspirerende ervaring voor onze bezoekers te creëren”, In het nieuwste filiaal geeft het merk dit vorm door kleding uit te stallen op oude gymnastiekattributen.

Swipe in het carrousel om meer beelden te zien.

Carrousel

 

Met de opening van de Utrechtse winkel is vestiging nummer 2 een feit. Een tweede winkel in een grote stad binnen 1 jaar, dát lag niet direct in de planning, aldus oprichter Menco Nieuwenhuis. “Maar we liepen tegen de juiste man op de juiste plek aan”, doelt hij op zijn zakenpartner Derk van der Linden, die de winkel runt.


Ballpark specialiseert zich in niche-mannenmodemerken. Net als in Weesp biedt ook de Utrechtse winkel een mix aan van merken zoals Dranke’s, Sebago en Filson. Daarnaast voert de zaak een eigen modelabel, Shatsu. 

Ballpark is opgericht door Menco Nieuwenhuis en Raoul Mulder, beiden met ruime ervaring in de fashionretail. Nieuwenhuis was bijna 6 jaar creatief directeur van No Label en was daarvoor eindverantwoordelijk voor inkoop en marketing bij Oger. Mulder werkte 8 jaar lang als storemanager van New Tailor en was daarvoor werkzaam bij Suitsupply.

BallparkUtrecht_ (78)

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;

✅ net als 50.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ tot 66% korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!