Zalando: helft bestellingen wordt teruggestuurd

Zalando: helft bestellingen wordt teruggestuurd

Dat is vergelijkbaar met het gemiddelde in de Europese modebranche, zegt general manager Benelux Fabio Baum in een gesprek met RetailTrends.

Klanten van Zalando sturen ongeveer de helft van de bestellingen terug. Dat is vergelijkbaar met het gemiddelde in de Europese modebranche, zegt general manager Benelux Fabio Baum in een gesprek met RetailTrends.

Baum spreekt van een 'significant getal', maar wijst erop dat de mogelijkheid om kleding thuis te passen een van de belangrijkste redenen is waarom consumenten online mode kopen. "Het is eigenlijk vergelijkbaar met het passen in een paskamer in een winkel. Ook daar pak je niet 1 maat waarvan je verwacht dat die meteen perfect zit. Meestal neem je meerdere maten mee naar de paskamer."

Om onnodige retouren te voorkomen, investeert Zalando in betere maatadviezen, productmetingen en video’s die laten zien hoe een kledingstuk valt en beweegt.

Baum gaat in het interview met RetailTrends onder meer in op de concurrentie met Chinese webshops als Temu en Shein, de b2b-tak en de inclusieve campagnes van Zalando.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;

✅ net als 50.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ tot 66% korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!