Deze retailers zetten dit jaar voet op Nederlandse bodem

Deze retailers zetten dit jaar voet op Nederlandse bodem

Ze komen uit Frankrijk, Groot-Brittannië, Spanje en de Verenigde Staten. De gemene deler is dat ze dit jaar voet op Nederlandse bodem hebben gezet. RetailTrends zet 7 nieuwkomers op een rijtje.

Jérôme Dreyfuss

Hij werd ooit in een RetailTrends-interview aangekondigd als feminist, klimaatstrijder en ontwerper. Daar kan nu ook Nederlandse winkeleigenaar aan worden toegevoegd. Het filiaal van het Franse modemerk Jérôme Dreyfuss, genoemd naar de oprichter, komt aan de Keizersgracht 233 in Amsterdam, dat deel uitmaakt van het winkelgebied de 9 Straatjes. Het is de eerste vestiging van het bedrijf buiten Frankrijk. Amsterdam is volgens het merk gekozen vanwege zijn waarden van ecologie en duurzaamheid. Het merk zit graag in bijzondere...

Ze komen uit Frankrijk, Groot-Brittannië, Spanje en de Verenigde Staten. De gemene deler is dat ze dit jaar voet op Nederlandse bodem hebben gezet. RetailTrends zet 7 nieuwkomers op een rijtje.

Jérôme Dreyfuss

Hij werd ooit in een RetailTrends-interview aangekondigd als feminist, klimaatstrijder en ontwerper. Daar kan nu ook Nederlandse winkeleigenaar aan worden toegevoegd. Het filiaal van het Franse modemerk Jérôme Dreyfuss, genoemd naar de oprichter, komt aan de Keizersgracht 233 in Amsterdam, dat deel uitmaakt van het winkelgebied de 9 Straatjes. Het is de eerste vestiging van het bedrijf buiten Frankrijk. Amsterdam is volgens het merk gekozen vanwege zijn waarden van ecologie en duurzaamheid. Het merk zit graag in bijzondere straten.

Gymshark

Het Britse sportmodemerk koos de Kalverstraat in Amsterdam als eerste locatie op het Europese vasteland. De keuze viel op Nederland omdat het 1 van de grootste markten buiten het thuisland is. Nog vóór de opening in Nederland nam RetailTrends alvast een kijkje in de wereld van Gymshark. Via deze link is de winkel in Dubai te kijken.

Birkenstock

We moesten er 251 jaar op wachten, maar in januari was het dan zover: Birkenstock opende zijn eerste brandstore in Nederland. Locatie: de Hartenstraat, onderdeel van de 9 Straatjes in Amsterdam. De sandalenretailer had al wel een outletwinkel in Roermond en eerder runden partners winkels in Nederland. “Het is een toewijding aan de Benelux-markt. We blijven onze aanwezigheid verder uitbreiden in Europa.” Of dat ook in Nederland het geval is, is nog niet bekend.

Rag & Bone

Van 'Nieuw Amsterdam' naar Amsterdam. Het New Yorkse modemerk Rag & Bone komt eraan. Na de aankondiging in januari, met daarbij een zoektocht naar geschikt personeel, worden de puntjes op de i gezet. Vanuit Amsterdam moet Europa verder worden veroverd. Zweden, Noorwegen, België en Duitsland zullen volgens de topman snel volgen.

Sessùn

Nog meer Frankrijk in Nederland. Sessùn, dat zichzelf als zonnig, warm en oprecht omschrijft, strijkt neer in Amsterdam - een stad waar het gemiddeld 192 dagen per jaar regent. Opgericht in 1996 in het zonnige zuiden van Frankrijk, begon dit modemerk met ambachtelijke roots zijn verkooppunten uit te breiden. Al in 2012 zette het voet op Belgische bodem, en ook in Spanje en Engeland is Sessùn inmiddels actief.

Alohas

Vanuit Spanje strijkt Alohas neer in Amsterdam. Ook dit schoenen- en modemerk kiest de 9 Straatjes uit als eerste locatie in Nederland. Alohas heeft een langjarige huurovereenkomst gesloten voor een winkelruimte van zo'n 115 vierkante meter in de Runstraat. In die straat zitten onder meer ook Aesop, Astrid & Miyu, Freitag en Ganni. De opening staat gepland voor het tweede kwartaal.


Oysho

Formeel is het zusje van Zara alleen nog maar aangekondigd, maar dat de Inditex-dochter naar Nederland komt staat vast. De specialist in lingerie, sportkleding, loungewear en badmode is al wel actief met een webshop in ons land. Hoeveel winkels het merk gaat openen en op welke locaties is vooralsnog niet bekend. De betreding van de Nederlandse markt en het openen van stenen filialen gaat tegen de trend van het merk in. Afgelopen jaar sloot Oysho nog 10 procent van zijn fysieke winkels.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;

✅ net als 52.500 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ tot 66% korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!