Dutchies breidt uit naar nieuwe markten
Gepubliceerd op 31 maart 2025 om 16:01
Dutchies, een Nederlandse startup in telefoonhoesjes met straps, breidt uit naar nieuwe markten. Het bedrijf is bezig met een uitrol in Frankrijk en hoopt later dit jaar ook Spanje en Italië te betreden. De Nordics worden ook als mogelijke volgende stap genoemd door oprichter Anne de Korte in gesprek met RetailTrends.
De uitrol naar andere markten is een belangrijke stap in het streven van het bedrijf om van Dutchies een internationaal merk te maken. Dit jaar hoopt Dutchies de helft van zijn omzet buiten Nederland te genereren.
Sinds december heeft Dutchies een pop-upstore in het Utrechtse dorp Benschop, die langer open blijft dan gepland. “Mensen komen uit het hele land langs. Ik zou het dus best in een winkelstraat willen proberen”, zegt De Korte hierover.
Naast de pop-upstore en de eigen webshop is het merk verkrijgbaar bij 20 verkooppunten, een aantal dat de startup 'dit jaar' ook verder wil uitbreiden.
Tijdens een rondreis door Afrika bedacht Anne de Korte een idee voor een fashionable telefoonhoes die je als tas kunt dragen. Hoewel de markt voor telefoonhoesjes behoorlijk verzadigd is, bleek het een schot in de roos. Hier lees je meer.