Hier speelt Zara met Gen Z-shoppers

Hier speelt Zara met Gen Z-shoppers

Zara gebruikt China wederom als proeftuin. In de stad Nanjing opende het Spaanse kledingconcern een nieuwe flagshipstore die draait om beleving en digitale integratie.


De flagshipstore van 2.500 vierkante meter legt ‘de lat hoog voor innovatie en customerexperience’, aldus ceo Belén Carbajo van Zara. 

Tekst loopt door onder het beeld


De winkel is voorzien van een geautomatiseerd kledingtransportsysteem. Kledingstukken reizen daarmee van de paskamers naar andere plekken in het pand, om ‘voorraadmanagement te optimaliseren en de shoppingexperience te verbeteren’. Voor basics kunnen shoppers terecht bij vendingmachines.

Tekst loopt door onder het beeld

Zara gebruikt China wederom als proeftuin. In de stad Nanjing opende het Spaanse kledingconcern een nieuwe flagshipstore die draait om beleving en digitale integratie.


De flagshipstore van 2.500 vierkante meter legt ‘de lat hoog voor innovatie en customerexperience’, aldus ceo Belén Carbajo van Zara. 

Tekst loopt door onder het beeld
Zara 1

Zara3


De winkel is voorzien van een geautomatiseerd kledingtransportsysteem. Kledingstukken reizen daarmee van de paskamers naar andere plekken in het pand, om ‘voorraadmanagement te optimaliseren en de shoppingexperience te verbeteren’. Voor basics kunnen shoppers terecht bij vendingmachines.

Tekst loopt door onder het beeld
zara8
zara-china-nanjing-14-aob0nvdr-2025-03-24


Klanten kunnen online de winkelvoorraad checken, een bestelling plaatsen en die binnen 2 uur ophalen. Wie een persoonlijkere ervaring wil, kan terecht in de Zara Salon. Daar staan personal shoppers klaar om je door exclusievere collecties te loodsen. 

Tekst loopt door onder het beeldZara6
Zara5


Gen Z

Speciaal voor Gen Z is er een zogenaamde ‘fit check’-studio met meerdere camera’s en verschillende lichtinstellingen. Consumenten kunnen hier hun eigen videocontent opnemen en direct downloaden naar hun telefoon. De service is te reserveren via de populaire Chinese app WeChat.

Tekst loopt door onder het beeld
zara9

Zara-Nanjing-2

Zara-moeder Inditex heeft ruim 130 vestigingen in China. In 2019 waren dat er nog 570, het grootste aantal na Spanje. Het fashionconcern sluit minder goed presterende winkels en investeert in grotere, moderne winkelconcepten op A-locaties. Als het winkelconcept in Nanjing aanslaat, wil Zara de formule ook naar andere markten brengen.

Zara4

 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;

✅ net als 50.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ tot 66% korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!