Louis Vuitton is een nieuwe winkel rijker. Voor zijn nieuwste paradepaardje streek het Franse luxemerk neer in de Belgische badplaats Knokke-Heist en koos daarvoor voor een opvallende locatie: een charmante en witte villa. Hier worden high-end mode en huiselijke Knokse charme gecombineerd.
35 jaar na de opening van zijn eerste winkel in Knokke voegt het luxemerk er een tweede aan toe. Ditmaal in een Knokse villa die 2 verdiepingen telt. De witte villa heeft een charmante uitstraling met een soort cottage-achtige bouwstijl met houten balken, zwarte raamkozijnen met kleine raampartijen.
Anders dan bij andere winkels bereiken klanten de entree via een zorgvuldig onderhouden tuin wat de luxe uitstraling versterkt. Een terras om een drankje te doen mocht ook niet ontbreken.
Swipe in het carrousel om meer beelden te zien.
Carrousel
Binnen wordt de kenmerkende luxe van Louis Vuitton gecombineerd met een warme, huiselijke sfeer passend bij de uitstraling van Knokke. Ook zijn er kunstwerken geplaatst in het pand. Voor het...
Louis Vuitton is een nieuwe winkel rijker. Voor zijn nieuwste paradepaardje streek het Franse luxemerk neer in de Belgische badplaats Knokke-Heist en koos daarvoor voor een opvallende locatie: een charmante en witte villa. Hier worden high-end mode en huiselijke Knokse charme gecombineerd.
35 jaar na de opening van zijn eerste winkel in Knokke voegt het luxemerk er een tweede aan toe. Ditmaal in een Knokse villa die 2 verdiepingen telt. De witte villa heeft een charmante uitstraling met een soort cottage-achtige bouwstijl met houten balken, zwarte raamkozijnen met kleine raampartijen.
Anders dan bij andere winkels bereiken klanten de entree via een zorgvuldig onderhouden tuin wat de luxe uitstraling versterkt. Een terras om een drankje te doen mocht ook niet ontbreken.
Swipe in het carrousel om meer beelden te zien.
Binnen wordt de kenmerkende luxe van Louis Vuitton gecombineerd met een warme, huiselijke sfeer passend bij de uitstraling van Knokke. Ook zijn er kunstwerken geplaatst in het pand. Voor het kleurgebruik van de winkel is er gekozen voor zachte neutrale tinten, met hier en daar een subtiel kleuraccent, zoals de perzikkleurige muur.
In de boetiek worden items van de damescollectie van het luxemerk verkocht. Van kleding, accessoires, tassen, schoenen tot parfums.
Dalende omzet
De opening komt op het moment dat moederbedrijf LVMH te maken heeft met tegenwind. In het eerste kwartaal van 2025 daalde de omzet met 3 procent naar 20,3 miljard euro, bleek deze week. In reactie op de moeilijke marktomstandigheden voeder de groep in maart en april diverse bestuurswissels door, onder meer bij Louis Vuitton, Christian Dior Couture en Fendi.
