LVMH, het moederbedrijf van onder andere Louis Vuitton, Dior en Sephora, heeft zijn omzet over het eerste kwartaal van 2025 zien dalen. De totaalomzet kwam uit op 20,3 miljard euro, een daling van 3 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
Vooral in Azië, de grootste markt voor LVMH, liepen de verkopen terug (-11 procent). In Europa steeg de omzet daarentegen met 2 procent.
De divisie Mode & Lederwaren, goed voor de helft van de groepsomzet, noteerde een daling van 4 procent naar 10,1 miljard euro. De grootste krimp vond plaats in de divisie Wijn & Gedistilleerd, waar de omzet met 8 procent daalde. De vraag naar cognac nam vooral in de Verenigde Staten en China af. Alleen de divisie Horloges & Juwelen wist licht te groeien, met een stijging van 1 procent.
LVMH noemt het onzekere geopolitieke klimaat als reden voor de matige cijfers en wijst onder andere op onduidelijkheid rondom mogelijke nieuwe importheffingen van Donald Trump. Ook de aanhoudende stagnatie in de luxemarkt drukt op de prestaties van het concern.
Als reactie op de uitdagende marktomstandigheden voerde LVMH in maart en april een bestuurswissel door bij diverse merken, waaronder Louis Vuitton, Christian Dior Couture, Loro Piana, Fendi en Kenzo.
Reacties 0