Omzet moederbedrijf Louis Vuitton blijft dalen

Omzet moederbedrijf Louis Vuitton blijft dalen

LVMH, het moederbedrijf van onder andere Louis Vuitton, Dior en Sephora, heeft zijn omzet over het eerste kwartaal van 2025 zien dalen. De totaalomzet kwam uit op 20,3 miljard euro, een daling van 3 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Vooral in Azië, de grootste markt voor LVMH, liepen de verkopen terug (-11 procent). In Europa steeg de omzet daarentegen met 2 procent.

De divisie Mode & Lederwaren, goed voor de helft van de groepsomzet, noteerde een daling van 4 procent naar 10,1 miljard euro. De grootste krimp vond plaats in de divisie Wijn & Gedistilleerd, waar de omzet met 8 procent daalde. De vraag naar cognac nam vooral in de Verenigde Staten en China af. Alleen de divisie Horloges & Juwelen wist licht te groeien, met een stijging van 1 procent.

LVMH noemt het onzekere geopolitieke klimaat als reden voor de matige cijfers en wijst onder andere op onduidelijkheid rondom mogelijke nieuwe importheffingen van Donald Trump. Ook de aanhoudende stagnatie in de luxemarkt drukt op de prestaties van het concern.

Als reactie op de uitdagende marktomstandigheden voerde LVMH in maart en april een bestuurswissel door bij diverse merken, waaronder Louis Vuitton, Christian Dior Couture, Loro Piana, Fendi en Kenzo.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!