JD.com begint online supermarkt in VK

JD.com begint online supermarkt in VK

De Chinese e-commercereus JD.com heeft in het Verenigd Koninkrijk een nieuwe online supermarkt gelanceerd onder de naam Joybuy, zo meldt Retail Gazette.

Hoewel de webwinkel zich nog in de testfase bevindt, kunnen klanten er nu al terecht voor een breed aanbod aan houdbare en diepvriesproducten, babyvoeding en -artikelen, dranken en producten voor beauty, huishouden, gezondheid en huisdieren. Ook kunnen klanten honderden huismerkproducten van supermarktketen Morrisons in de webwinkel kopen.

Vooralsnog kunnen alleen klanten binnen bepaalde Londense postcodes bestellingen plaatsen, maar JD.com geeft aan ‘binnenkort meer steden’ te willen bedienen. De officiële lancering van het nieuwe platform staat gepland voor eind dit jaar.

Ter voorbereiding op een volledige uitrol is het bedrijf al wel begonnen met een wervingscampagne in Londen. Het bedrijf zoekt ruim 40 nieuwe medewerkers, onder meer voor functies als categoriemanagers.“We maken ons op om het VK te veroveren”, schrijft commercieel directeur Matthew Nobbs op LinkedIn. “Met een wereldwijde omzet van meer dan 157 miljard dollar vorig jaar, zijn we klaar voor de Britse markt.”

De komst van JD.com naar het VK komt niet geheel onverwacht. In juli vorig jaar zou het bedrijf al in gesprek zijn over een mogelijke overname van pakketbezorger Evri. In februari 2024 overwoog JD.com ook een bod op elektronicaketen Currys, maar zag daar uiteindelijk van af.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!