Zalando maakt winst in eerste kwartaal na omzetstijging

Zalando maakt winst in eerste kwartaal na omzetstijging

De nettowinst over de eerste 3 maanden van 2025 komt uit op 9,9 miljoen euro. Vorig jaar noteerde de e-commercespeler over deze periode nog 8,9 miljoen euro nettoverlies. 

Zalando heeft in het eerste kwartaal van 2025 meer omzet geboekt dan in dezelfde periode vorig jaar. Mede daardoor komt het Duitse bedrijf ook in de zwarte cijfers.

De nettowinst over de eerste 3 maanden van 2025 komt uit op 9,9 miljoen euro. Vorig jaar noteerde de e-commercespeler over deze periode nog 8,9 miljoen euro nettoverlies. Het brutohandelsvolume (gmv) nam 6,5 procent toe tot bijna 3,5 miljard euro.

Meer klanten en orders
Zowel het aantal klanten als het aantal orders nam toe bij Zalando in de laatste 12 maanden. Het aantal klanten steeg van 49,5 miljoen miljoen naar 52,4 miljoen. Het aantal orders steeg van 55,2 miljoen naar 58,5 miljoen euro. Ook het gemiddelde uitgegeven bedrag per klant steeg licht: van 60,40 euro naar 61,10 euro.

Zalando begon in 2008 in Berlijn en groeide uit tot een e-commerceplatform dat actief is in 25 landen. Recent werden daar Portugal, Griekenland en Bulgarije aan toegevoegd. In Nederland is Zalando al actief sinds 2010.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;

✅ net als 52.500 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ tot 66% korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!