Moederbedrijf MediaMarkt verbetert winstgevendheid

Moederbedrijf MediaMarkt verbetert winstgevendheid

Ceconomy, het moederbedrijf van de elektronicaketens MediaMarkt en Saturn, zag de omzet in het tweede kwartaal van het gebroken boekjaar licht dalen. De winstgevendheid verbeterde wel.

De omzet daalde in de periode januari-maart met 1,6 procent naar ruim 5,2 miljard euro. De onlineverkopen namen wel toe; met 7,4 procent naar 1,3 miljard euro.

Voor het negende kwartaal op rij ging de winstgevendheid erop vooruit. De aangepaste winst vóór aftrek van rente en belastingen (ebit) verdubbelde naar 10 miljoen euro. Dat was onder meer te danken aan betere prestaties in Nederland, Spanje en Italië.

Ceconomy wordt voorlopig geleid door voormalig cfo Kai-Ulrich Deissner. Hij neemt de honneurs waar nadat Karsten Wildberger minister voor digitalisering is geworden. Deissner gelooft sterk in op maat gemaakte aanbiedingen, zegt hij. "Het gebruik van data speelt hierbij een steeds belangrijkere rol." De Nederlander Remko Rijnders is tot interim-cfo benoemd.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!