Speelgoedgigant Pop Mart opent nu ook sieradenwinkel
Gepubliceerd op 13 juni 2025 om 16:11
Het Chinese merk Pop Mart, bekend van de populaire ‘blind box’-figuren, heeft in Shanghai zijn 1e sieradenwinkel geopend. De winkel met de naam Popop verkoopt sieraden en accessoires geïnspireerd op de iconische karakters van het merk, waaronder Labubu, Molly en Skullpanda.
Met deze stap begeeft Pop Mart zich voor het eerst buiten het traditionele speelgoedsegment. Volgens het bedrijf speelt het nieuwe concept in op de toenemende vraag naar betaalbare luxeproducten onder jonge consumenten.
Van speelgoed naar lifestyle
Pop Mart bouwde de afgelopen jaren een wereldwijde fanbase op met kleurrijke verrassingsfiguurtjes in ‘blind boxes’. Zeldzame edities worden inmiddels verkocht als verzamelobjecten, soms zelfs voor recordprijzen.
Ondanks de economische onzekerheid in China blijft Pop Mart stevig doorgroeien, zowel nationaal als internationaal. In 2023 testte het merk de Nederlandse markt met een pop-up in Mall of the Netherlands. Sinds vorig jaar heeft Pop Mart een permanente winkel aan de Kalverstraat in Amsterdam.
Wereldwijd beschikt het merk inmiddels over meer dan 500 winkels in hoofdsteden van ruim 30 landen, aangevuld met zo’n 2300 'Robo Shops' – geautomatiseerde verkoopautomaten voor blind box-figuren. Of er nog meer Popop-winkels op de planning staan, is niet bekend.
Bekijk hier hoe de brandstore van Pop Mart aan de Amsterdamse Kalverstraat eruitziet.