Het is de eerste locatie voor het merk in een winkelcentrum: de nieuwe winkel van Marie-Stella-Maris. In Stadshart Amstelveen opende het Nederlandse lifestylemerk zijn twaalfde vestiging.
Dat moet een plek zijn waar beleving, esthetiek en betrokkenheid samenkomen. Door de natuurlijke materialen en het minimalistische design straalt het interieur kalmte en verfijning uit. Klanten vinden er het volledige assortiment van Marie-Stella-Maris, van handzeep en bodycare tot huisparfums.
''In de nieuwe winkel in Amstelveen staat rust centraal. Het interieur ademt zachtheid en transparantie, met een helder palet van wit, licht en natuurlijke materialen", stelt oprichter Pepijn Smit van designbureau S-P-A-C-E Projects.
Tekst loopt door onder het beeld
De winkel is voorzien van een gevel van natuursteen met horizontale...
Het is de eerste locatie voor het merk in een winkelcentrum: de nieuwe winkel van Marie-Stella-Maris. In Stadshart Amstelveen opende het Nederlandse lifestylemerk zijn twaalfde vestiging.
Dat moet een plek zijn waar beleving, esthetiek en betrokkenheid samenkomen. Door de natuurlijke materialen en het minimalistische design straalt het interieur kalmte en verfijning uit. Klanten vinden er het volledige assortiment van Marie-Stella-Maris, van handzeep en bodycare tot huisparfums.
''In de nieuwe winkel in Amstelveen staat rust centraal. Het interieur ademt zachtheid en transparantie, met een helder palet van wit, licht en natuurlijke materialen", stelt oprichter Pepijn Smit van designbureau S-P-A-C-E Projects.
Tekst loopt door onder het beeld


De winkel is voorzien van een gevel van natuursteen met horizontale lijnen die ook in andere Marie-Stella-Maris-locaties terugkomen. "Die rustige belijning loopt ook door in het interieur, waar we dezelfde materialen gebruiken als aan de buitenkant – alles vormt 1 geheel", aldus creative director Lilay Yuzgulen van het merk.
Tekst loopt door onder het beeld

Merkbeleving
Met een opening in dit winkelgebied – op korte afstand van Amsterdam – mikt Marie-Stella-Maris naar eigen zeggen op een breed publiek van bewuste consumenten, jonge gezinnen en internationale bezoekers. Onlangs opende het merk ook een locatie in Antwerpen en Knokke.
Fysieke winkels zijn cruciaal voor de merkbeleving, vertelde cco Machteld Jansen-de Groot onlangs aan RetailTrends. "Onze producten vertellen een verhaal en creëren een ervaring. Een fysieke winkel stelt ons in staat om die ervaring volledig over te brengen. Van geur tot sfeer, van materiaal tot storytelling."

De winkels zijn daarnaast een belangrijk middel om de sociale missie van het merk uit te dragen: bijdragen aan schoon drinkwater en hygiëne. Marie-Stella Maris doneert jaarlijks 2.5 procent van de omzet aan projecten voor schoon drinkwater. In elk locatie prijkt de VN-resolutie over schoon drinkwater op een wand.
Meer winkels in Nederland en België
Jansen-de Groot ziet nog veel ruimte om het winkelbestand verder te vergroten in Nederland en België. "Denk daarbij aan steden als Haarlem, Zwolle, Nijmegen en Groningen. De grotere steden waar we nog niet vertegenwoordigd zijn. In België kunnen we na Antwerpen en Knokke ook nog kijken naar Gent, Brugge en misschien nog andere grotere plaatsen."
De winkelketen houdt het voorlopig wel bij Vlaanderen. "De stap naar Wallonië is wat meer geregel qua taal en distributie. Maar ook daar willen we zeker groeien. We stoppen niet bij Nederland en België, al is dat voor nu wel de focus.”
