Goodoo zoekt groeigeld voor Europese expansie
Gepubliceerd op 26 augustus 2025 om 15:41
Het Nederlandse plantaardige ijsmerk Goodoo richt zijn pijlen naast België nu ook op Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Een investeringsronde moet de uitbreidingsplannen mogelijk maken.
In België zijn de producten van het merk al te vinden bij Crisp, zo liet mede-eigenaar Roderick Verplanken begin dit jaar weten aan RetailTrends. Het bedrijf had Duitsland toen ook al in het vizier. Daar komt nu dus het Verenigd Koninkrijk bij.
Naast internationale uitbreiding wil Goodoo inzetten op verdere groei in retail en horeca, sales- en marketingactiviteiten, teamuitbreiding en productinnovatie.
De stap volgt op een jaar van sterke groei in eigen land. Goodoo ligt inmiddels in meer dan 1.500 winkels, waaronder Albert Heijn, Plus, Crisp, DekaMarkt en Boon’s Markt. Ook wist het merk zijn afzet te vergroten naar 800 horeca-outlets, ruim 25 festivals en zelfs de zorg, met onder meer het Máxima Kinderziekenhuis.
Goodoo ontstond in 2021 toen chef Tijn Baart een beter ijsje voor op het strand zocht. Het merk, dat begon als IJsbaart en sinds januari opereert onder de naam Goodoo, maakt plantaardig ijs op basis van cashewnoten uit reststromen van Johnny Cashew en fruitijsjes van geredde bananen van The Banana Factory. Het merk liet eerder aan RetailTrends weten de nummer 2 ijsspeler in de Nederlandse markt te willen worden.