Marie-Stella-Maris benoemt Kika Buhrmann tot ceo
Gepubliceerd op 1 september 2025 om 09:02
Marie-Stella-Maris heeft Kika Buhrmann, die tot voor kort Nespresso in Nederland leidde, benoemd tot ceo. Per 1 september staat zij aan het roer van het bedrijf en neemt daarmee het stokje over van interim-ceo Floris Teeuwen, die sinds het vertrek van Micha Medendorp de leiding tijdelijk op zich had genomen.
Met haar benoeming zet Marie-Stella-Maris een volgende stap in de ambitie om internationaal uit te groeien tot een toonaangevend premium omnichannelmerk na een periode van 'solide nationale groei'. De strategie richt zich op omnichannel groei, waarbij eigen brandstores een centrale rol spelen in de merkbeleving. Het merk wil een consistente merkervaring creëren door het netwerk van fysieke boutiques te versterken met een 'onderscheidende digitale boutique' en strategische samenwerkingen.
"Ik ben enorm trots om aan de slag te gaan bij Marie-Stella-Maris, een merk dat laat zien dat je mooie producten kunt maken én positieve impact kunt hebben", zegt Buhrmann. "Kwaliteit, design, duurzaamheid en maatschappelijke relevantie komen moeiteloos samen in een unieke klantbeleving – dat inspireert me enorm."
Buhrmann maakte vorige week haar vertrek bekend als ceo van Nespresso. In totaal werkte ze 17 jaar bij het koffiemerk, waarvan de laatste 2 jaar als Nederlandse topvrouw. Ze wordt daar opgevolgd door Sonia Nastase, die sinds 2014 actief is bij het koffiemerk. Buhrmann volgt bij Marie-Stella-Maris op haar beurt Micha Medendorp op, die 3,5 jaar ceo was bij het bedrijf. Hij blijft als aandeelhouder en adviseur beschikbaar.
Het Nederlandse Marie-Stella-Maris, bekend van de huidverzorgingsproducten en huisparfums, begon ooit met een winkel aan de Keizersgracht in Amsterdam. In Nederland heeft het momenteel 12 filialen, in Roermond, Amstelveen, Amsterdam (2), Arnhem, Breda, Den Bosch, Den Haag, Eindhoven, Maastricht, Rotterdam en Utrecht. In België heeft het bedrijf 2 winkels. De producten zijn daarnaast ook te vinden bij verkooppartners als Douglas, de Bijenkorf en Loods 5.
Bij Marie-Stella-Maris staat voor 2025 een forse uitbreiding van het fysieke winkelnetwerk op het programma. Waarom zet het bedrijf in op 'de stenen winkel'? RetailTrends sprak erover met cco Machteld Jansen-de Groot.