Food for Skin haalt 810.000 euro groeigeld op
Gepubliceerd op 9 september 2025 om 12:25
Food for Skin heeft groeigeld opgehaald. Dit wordt onder andere geïnvesteerd in meer bereik van het merk, duurzame projecten, nieuwe producten en nieuwe werknemers.
Het totale bedrag van de 3 geldschieters, DOEN Participaties, genuine business en Rabo Foundation komt uit op 810.000 euro.
"Er is nog veel markt te winnen in Nederland", vertelt medeoprichter Angela Ursem tegen RetailTtrends. "Met dit geld willen we ondere andere het bereik vergroten door online advertenties, meer op de socials, maar ook via de radio en een out of home campagne."
Daarbij doet het merk nog wel vooral Nederland aan, zo schetst Ursem. "Voor 2026 ligt die focus nog steeds op Nederland, want daar is nog genoeg te winnen. Ook blijven we ons nog even op e-commerce focussen, hoewel we natuurlijk wel bij kleine onafhankelijke retailers liggen."
Food for Skin is eind 2020 opgericht door Cathy Molenaar, Angela Ursem en Manon Fennis. De RetailRookie van 2022 heeft als doel om een Europees duurzaam merk te worden in de personal care-industrie.