Intergamma begint met retailmedia, zowel online als in de winkels
Gepubliceerd op 16 september 2025 om 07:01
Intergamma, de organisatie achter de doe-het-zelf-ketens Gamma en Karwei, begint met retailmedia. Zowel online als in de bouwmarkten kunnen leveranciers en adverteerders hun merken en producten onder de aandacht brengen.
Hiervoor is een nieuwe businessunit opgericht: de Intergamma Retail Media Groep. Volgens Ceo Joost de Beijer kunnen retailers en merken dankzij de nieuwe service gerichter hun doelgroep in de huis- en tuinmarkt bereiken. "En voor klanten maakt het hun shoppingbeleving relevanter, gemakkelijker en meer gepersonaliseerd."
Op de websites en in de apps gaat het onder meer om banners, gesponsorde producten en video's. In de winkels, vanaf medio 2026, om digitale schermen, displays en communicatie via de schappen. Intergamma heeft in Nederland en België 377 vestigingen, die naar eigen zeggen zo'n 80 miljoen klanten per jaar ontvangen. De webshops hebben jaarlijks circa 200 miljoen bezoekers.