Toot start crowdfunding voor uitbreiding
Gepubliceerd op 16 september 2025 om 15:30
Kindermake-upmerk Toot start deze maand een crowdfunding om het assortiment uit te breiden. Ook wil het merk, dat 'troepvrije' make-up voor kinderen verkoopt, zijn zichtbaarheid vergroten, zegt oprichter Karlijn Vlasblom tegen RetailTrends.
Het geld is bedoeld om de zichtbaarheid op TikTok en Instagram via influencers te vergroten en nieuwe producten te lanceren, zoals skincare- en reinigingsproducten. "We geloven erin dat wij een oplossing bieden in de cosmeticabreedte. We willen een merk zijn waar je kinderen met een gerust hart mee kunt laten verzorgen en experimenteren", aldus Vlasblom. Hoeveel geld ze hoopt op te halen met de crowdfunding maakt ze nog niet bekend.
Het merk wil naar eigen zeggen 'TikTok overnemen', want 'daar zit de doelgroep'. Hoewel het veelal de ouders zijn die de troepvrije cosmetica voor hun kinderen kopen, sluit Vlasblom niet uit dat Toot op den duur ook producten gaat verkopen voor volwassenen. Vlasblom ziet veel potentie voor haar merk en focust zich nu op de groei in Nederland. Buiten het thuisland ziet ze kansen in Duitsland, maar ook in Scandinavië.
Toot verkoopt sinds 2021 een assortiment aan make-up waarmee ze een veilig en natuurlijk alternatief wil bieden voor make-up voor kinderen. De make-up van Toot is verkrijgbaar via de eigen webshop, maar ook bij verkooppunten – van conceptstores tot vliegvelden en vliegtuigen – in 15 landen. In augustus had het een eigen pop-upstore in Batavia Stad, dat volgens de oprichter een 'vervolg gaat hebben op termijn'. "Een eigen winkel is een droomscenario."
Benieuwd naar hoe Toot een veilig en natuurlijk alternatief voor make-up wil bieden aan kinderen (en hun ouders) en hoe de oprichter een nieuwe categorie aanboorde? Lees het hier.