Ralph Lauren zet in op winstgevende groei en uitbreiding in wereldsteden

Ralph Lauren zet in op winstgevende groei en uitbreiding in wereldsteden

Dat maakte het bedrijf bekend tijdens de presentatie van zijn vernieuwde groeiplan 'Next Great Chapter: Drive' in New York.

Ralph Lauren wil de komende 3 jaar elk jaar met enkele procenten groeien en de winst sneller laten stijgen dan de omzet. Dat maakte het bedrijf bekend tijdens de presentatie van zijn vernieuwde groeiplan 'Next Great Chapter: Drive' in New York.

Het merk wil dit bereiken door hogere marges, strakke kostenbeheersing en gerichte investeringen in merkontwikkeling en digitalisering.

De strategie richt zich op 3 terreinen: de merkpositionering wereldwijd versterken, het assortiment vernieuwen en uitbreiden naar nieuwe categorieën, en het verder uitbouwen van de aanwezigheid in wereldsteden. Ralph Lauren wil in de komende jaren zijn aanwezigheid in de 30 belangrijkste steden verder uitbreiden met meer winkels, marketing en digitale kanalen. Daarnaast gaat het bedrijf in 20 nieuwe groeisteden investeren om daar een stevige positie op te bouwen. Welke steden dat zijn, maakte het bedrijf nog niet bekend.

De aankondiging volgt op een sterk eerste kwartaal van boekjaar 2026. De omzet steeg met 14 procent naar 1,48 miljard dollar, vooral dankzij hogere verkoop in fysieke winkels. De nettowinst kwam uit op 220 miljoen dollar (189 miljoen euro), tegenover 168 miljoen dollar een jaar eerder.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;

✅ net als 55.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacatureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ tot 66% korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!