Ralph Lauren zet in op winstgevende groei en uitbreiding in wereldsteden
Gepubliceerd op 17 september 2025 om 09:10
Ralph Lauren wil de komende 3 jaar elk jaar met enkele procenten groeien en de winst sneller laten stijgen dan de omzet. Dat maakte het bedrijf bekend tijdens de presentatie van zijn vernieuwde groeiplan 'Next Great Chapter: Drive' in New York.
Het merk wil dit bereiken door hogere marges, strakke kostenbeheersing en gerichte investeringen in merkontwikkeling en digitalisering.
De strategie richt zich op 3 terreinen: de merkpositionering wereldwijd versterken, het assortiment vernieuwen en uitbreiden naar nieuwe categorieën, en het verder uitbouwen van de aanwezigheid in wereldsteden. Ralph Lauren wil in de komende jaren zijn aanwezigheid in de 30 belangrijkste steden verder uitbreiden met meer winkels, marketing en digitale kanalen. Daarnaast gaat het bedrijf in 20 nieuwe groeisteden investeren om daar een stevige positie op te bouwen. Welke steden dat zijn, maakte het bedrijf nog niet bekend.
De aankondiging volgt op een sterk eerste kwartaal van boekjaar 2026. De omzet steeg met 14 procent naar 1,48 miljard dollar, vooral dankzij hogere verkoop in fysieke winkels. De nettowinst kwam uit op 220 miljoen dollar (189 miljoen euro), tegenover 168 miljoen dollar een jaar eerder.